Ta TPMS-sensor från original?

natlie
4 juli 2019 · 112 Inlägg

Tänkte höra lite, sökt runt men inte funnit det svar jag önskar. Har beställt hem nya däck och fälgar men kom på att jag har nog antagligen TPMS övervakning i min bil. Tror ni att det skulle vara möjligt att ta TPMS-sensorerna från original däck/fälg och slänga dit dom på det nya? cool

Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volvo 960 "Roger" (1995)
zzr94092
4 juli 2019 · 4 385 Inlägg

Kanske inte slänga dit dom precis!!
Det ska fungera,men kolla så att du har TPMS i ventilera,vissa bilar har det över ABS systemet....Vad har du för bil?

natlie
4 juli 2019 · 112 Inlägg

zzr94092 skrev:
Kanske inte slänga dit dom precis!!
Det ska fungera,men kolla så att du har TPMS i ventilera,vissa bilar har det över ABS systemet....Vad har du för bil?

Nää.. det är klart jag inte slänger dit dom.. tongue Ja, det är det jag sitter och funderar över lite med. En Volkswagen Polo 2016 har jag.

Volvo 960 "Roger" (1995)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
zzr94092
4 juli 2019 · 4 385 Inlägg

Känn på ventilerna,känns dom "mjuka" o böjbara,då är det troligen inte TPMS ventiler,dom är hårdare och kan ev, sitta 
en mutter på dom mot fälgen...så såg dom ut när TPMS kom..

natlie
4 juli 2019 · 112 Inlägg

zzr94092 skrev:
Känn på ventilerna,känns dom "mjuka" o böjbara,då är det troligen inte TPMS ventiler,dom är hårdare och kan ev, sitta 
en mutter på dom mot fälgen...så såg dom ut när TPMS kom..

Okej, tack så jättemycket för svar! Ska ut och kolla imorgon. Hoppas att den inte har tpms för jag vill bara sätta på de nya hjulen nu big_smile Om nån annan vet ifall att jag har det och ser tråden får gärna flika in det smile

Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volvo 960 "Roger" (1995)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
simlar
4 juli 2019 · 5 524 Inlägg

Sitter inte TPMS-sensorer i hjulen på någon Polo vad jag vet.
Har du så att du kan se däcktrycken i displayen så har du sensorer i hjulen.

Dom flesta VW har det simplare systemet som använder sig av ABS-sensorna. Det systemet känner bara av om något däck avviker i rullomkrets vilket då betyder att det däcket som avviker har annat lufttryck än övriga.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang