Problem med varnigsblinkers volvo 940

mattias_strandberg
12 juli 2019 · 3 Inlägg

hej har ett problem med min 940.  höger/vänster blinkers funkar vanligtvis men när jag trycker in varningsblinkersen så blinkar det inget. det ända som händer när jag trycker in den är att bältesvarningen slutar blinka. och dom vanliga blinkerserna funkar inte då varningsblinkersen är intryggt. någon som vet vad detta är för fel så jag kan få den igenom bess?

Senast redigerat av mattias_strandberg (12 juli 2019)

zzr94092
12 juli 2019 · 4 378 Inlägg

Provar dom ens varningsblinkersen? Har inte varit med om det,bes.bilar sedan -72.

Mack Forum- och sitemoderator
12 juli 2019 · 26 112 Inlägg

zzr94092 skrev:
Provar dom ens varningsblinkersen? Har inte varit med om det,bes.bilar sedan -72.

Eh ja dom ska mig veterligen i alla fall kontrollera det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
M123
13 juli 2019 · 962 Inlägg

Känns vid beskrivningen som att du har två olika relän och det slår över i funktion när du aktiverar brytaren för varningsblinkers, således driver även detta bältesvarningen.
Då om jag är rätt ute ligger blinkers ensam på det andra.
Om nu bältesvarningen fungerar så borde felet vara mellan relät och knappen.

Rätt eller fel men kolla knappen den är säkert bränd på tillslaget för varningsblinkers.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
mattias_strandberg
13 juli 2019 · 3 Inlägg

M123 skrev:
Känns vid beskrivningen som att du har två olika relän och det slår över i funktion när du aktiverar brytaren för varningsblinkers, således driver även detta bältesvarningen.
Då om jag är rätt ute ligger blinkers ensam på det andra.
Om nu bältesvarningen fungerar så borde felet vara mellan relät och knappen.

Rätt eller fel men kolla knappen den är säkert bränd på tillslaget för varningsblinkers.

OK ska kolla det snart

Mew
13 juli 2019 · 2 152 Inlägg

Prova med en annan spak. Inte ovanligt att dessa går sönder.

mattias_strandberg
13 juli 2019 · 3 Inlägg

Hade tur var bara säkring denna gång 👍

M123
14 juli 2019 · 962 Inlägg

mattias_strandberg skrev:
Hade tur var bara säkring denna gång 👍

Jag trodde faktiskt att du hade gjort det innan du ställde frågan. Är så självklart att det inte egentligen behöver sägas.

Till nästa gång så låt det bli en vana att du kollar säkring/säkringar, lampor innan du letar dig ut för att få hjälp eller lösningar på ett problem.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang