Göra en halvdaskig S8a lite snyggare

Glida med lite roligare bil helt enkelt :) Vardagslyx!
  • 8 Följare
  • 1 192 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 december 2019
Stuwsn3r ovikitg
23 december 2019 · 34 Inlägg

Tjenare alla glada och God Jul!

Har nu börjat planera inför våren och min kära bruksbil Audi S8a som behöver lite kärlek.

Lite pill finns att göra på den såklart och tänkte jag skulle lista lite här som motivation!

Lite bakgrundsinfo om bilen!
Köpte den i Augusti 2019 och vart helt såld på den direkt!
Lätt blind har jag hittat lite saker allt eftersom jag kört runt i den som jag nu vill åtgärda till Sommaren smile

Kablarna för ABS - Måste fixas och rengöras då jag får ABS-broms vid låg fart!
I detta ingår även den klassiga ESP + Motorlampan felet smile

Solfilmen ska tas ner och göras om. - Solarplexi på nu men fukt kommer bakom och ser förjävligt ut rent u sagt! RIktigt film ska på!

Nya sommarfälgar + däck Åretrunt däck är ju inte så uppskattat...TIPS på fäljar!

Baklyktorna Är sotade sen tidigare...tyvärr dåligt gjort så måste försöka få bort det..Annars får jag köpa nya..

Ljudet Inne i bilen + under - Saknar ett motstånd så det viner GÖRGÖTT när man gasar! Har även slutsteg samt basar som ska kopplas på!
+ I detta är att jag vill plocka ner sista ljuddämparen.. Ska ju låta som en V8 tycker jag allt!


Svårtstartad när motorn är varm- Kort och gott; Är motorn kall startar han direkt nästan, men när arbetstempen drar uppåt är han segstartad (men startar alltid!)


---------------------------------------

Tankar och funderingar? Skriv här så svarar jag så snabbt jag kan big_smile

// Rob

["Uppfixning av skönheten" På bilderna du tagit står de ju en saab, men du kanske mena Volvon i bakrunden?] Helt underbart <3
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo V40 T4 ; Kawasaki ZX -7R
_Shadow_
25 december 2019 · 345 Inlägg

Lägg ut lite bilder på bilen här i tråden så är de ju lättare att komma med idéer 😉

Facelift armstödet mellan framsätena? 😁

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell
Mitt projekt: Volvo 740 V8 Quattro "AWDsome" =)
Audi A6 "A till B" (2016)
Volvo 744 TIC "Mikaela" (1987)
Berglund_89
14 januari 2020 · 1 474 Inlägg

flitens lampa lyser för fullt..? wink

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang