Försäkringsärende

adrian85
5 februari 2020 · 19 Inlägg

Heej..

Har en bmw m5 f10 som kopplingen slirrar på..
Försäkringen täcker det men det är så att den är mappad steg 2 och jag undrar om försäkringen kollar upp det vid en inlämning av byte av kopplingen?
Ska man ställa om den till orginal?

Hamilton
5 februari 2020 · 8 864 Inlägg

Har du redan fått svar från dit försäkringsbolag att dom täcker det så är det inget dom kommer att kolla.

Fotograf på tierpidag.se
adrian85
6 februari 2020 · 19 Inlägg

Hamilton skrev:
Har du redan fått svar från dit försäkringsbolag att dom täcker det så är det inget dom kommer att kolla.

Nene tänkte lämna in den nu..
Därför ville jag veta hur det går till innan jag lämnar in den..

torsen
6 februari 2020 · 7 238 Inlägg

Vet inte om inte en av försäkringsbolaget anlitad/auktoriserad verkstad har en skyldighet att, när de upptäcker någon form av avvikelse, som kan ha betydelse för skadans uppkomst, har en skyldighet att upplysa försäkringsbolaget om detta faktum.
Trimmad motor har definitivt med skadans uppkomst att göra.
Varför skulle man trimma motorn om man inte utnyttjar det?
Frågan är om det inte lutar lite åt försäkringsbedrägeri, och du kan bli återbetalningsskyldig om försäkringsbolaget får reda på fakta = trimmad motor.
Maskinskadeförsäkringen täcker nog endast upp för standardbilar - INTE trimmade.
Mitt råd är att inte (miss-)bruka maskinskadeförsäkringen.

adrian85
6 februari 2020 · 19 Inlägg

torsen skrev:
Vet inte om inte en av försäkringsbolaget anlitad/auktoriserad verkstad har en skyldighet att, när de upptäcker någon form av avvikelse, som kan ha betydelse för skadans uppkomst, har en skyldighet att upplysa försäkringsbolaget om detta faktum.
Trimmad motor har definitivt med skadans uppkomst att göra.
Varför skulle man trimma motorn om man inte utnyttjar det?
Frågan är om det inte lutar lite åt försäkringsbedrägeri, och du kan bli återbetalningsskyldig om försäkringsbolaget får reda på fakta = trimmad motor.
Maskinskadeförsäkringen täcker nog endast upp för standardbilar - INTE trimmade.
Mitt råd är att inte (miss-)bruka maskinskadeförsäkringen.

Sant.. men som tur var så var det inte kopplingen😅😅 hade den på felsökning och det var bara nått elektronisk sa dem.. kom billigt undan..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang