Jdmboy96 skrev: Fan det kommer se skit bra ut 😁 va det mycket jobb å få saab stolarna på plats? Samt armstödet
Jaa vi får hoppas på de:) Sätena va bult on, dock får man lysande airbag lampa. Armstödet är inte färdigt än så de återstår att se hur mkt jobb de blir, men kommer ett inlägg om de också
Försökt fixa till en bra grund inför plastning med en mjuk skärbräda från ica men lite fix kvar innan jag ska börja plasta formen. Fortsättning imorgon förhoppningsvis
Har plastat själva formen till armstödet nu men va lite svårare än vad jag trodde att få till en snygg form.. Men nu är formen klar och lite finjusteringar kvar innan spackling och montering
Börjat modda WRX läppen och den kommer sitta rätt bra med väldigt lite modifieringar. Behövde mest kapa i orginal stöten men annars så satt den rätt bra.
Sen var jag tvungen att skjuta in sidorna lite då den va lite för lång där. Så blev lite plastning, så imorgon blir de förhoppningsvis kapning och spackling
Slipat ner hela fronten nu och när jag skulle slipa undersidan märker jag att jag lika gärna bara kunde tagit ett rakblad och flicka upp färgen och sen dra bort den.. Men men nu är de klart iaf, ska våtslipas innan den ska grundas
Äntligen sitter armstödet i Och nya grillen är monterad Och tröskelskyddsmassan är på sin plats. Så snart är de dax för besiktning och får hålla tummarna att den går igenom.
Testmonterade fronten idag och det kan nog bli riktigt coolt och annorlunda när den är lackad och gallerna är på plats. Sen har mitten "bordet" moddas lite då armstödet tog upp lite plats bakåt. Och så är sömmarna på ratten bytta till röda och blev riktigt bra Sen körde jag även på ena nackstödet Får la se hur länge det håller då jag inte har en aning om hur man ska en knut som håller då en vanlig knut inte vill sitta fast..
I brist på annat så åkte jag och besikta bilen idag för att se vad som behövs fixas och det va riktiga skit tvåor man fick.. Men har fixat alla 2or förutom airbag lampan så ska bara lösa nån som kan släcka den.