Sliten framruta försäkringsbolaget?

sollu
5 mars 2020 · 416 Inlägg

Hej jag har två stenskott på framrutan. det som irriterar mig är rutan är väldigt sliten. svårt se på kvällen och tråkig det är godkänt på besiktning.
idag kontaktar jag glasmästaren och han sa att det går laga men jag sa honom att det är jättesvårt att se särskilt på kvällen.
Då sa han att dem kan byta men jag ska betalas självrisken. jag blir glad men jag är lite orolig. kan han prata med försäkringsbolaget att det går laga men jag vill byta? annars kontakta jag försäkringsbolaget nyss de sa att jag ska bara lämna in och betala självrisken.

Vad har ni för erfarenhet ?

Hamilton
5 mars 2020 · 8 864 Inlägg

Har försäkringsbolaget godkänt det så är det ju bara att lämna in för byte.
Jag kontaktar alltid försäkringsbolaget innan jag gör något som kan ha med försäkringen att göra, det gäller även vindrutan.

Senast redigerat av Hamilton (5 mars 2020)

Fotograf på tierpidag.se
sollu
5 mars 2020 · 416 Inlägg

Hamilton skrev:
Har försäkringsbolaget godkänt det så är det ju bara att lämna in för byte.
Jag kontaktar alltid försäkringsbolaget innan jag gör något som kan ha med försäkringen att göra, det gäller även vindrutan.

Jag pratade först med glasmästare sen direkt kontakta jag med försäkringsbolaget. De sa bara lämna in och betala självrisk sa manen som jag kontakta med.
Bara lite orolig om glasmästaren sa till försäkringsbolaget att borde gå laga.

Mew
5 mars 2020 · 2 157 Inlägg

Det är bara att lämna in - de kan byta även om det går att laga om du vill. smile

sollu
5 mars 2020 · 416 Inlägg

Mew skrev:
Det är bara att lämna in - de kan byta även om det går att laga om du vill. smile

Ja men Jag inte vill  betala hela räkningen om han kommer avslöja mig att det går laga men jag vill byta!

uhlin
5 mars 2020 · 2 834 Inlägg

Lämna in och va lugn, visst, att stenskotten går att laga men en sliten vindruta går inte laga, trafikfarligt att åka med smårepig vindruta om det är mörkt och det regnar.

Du betalar självrisk bara.

sollu
5 mars 2020 · 416 Inlägg

uhlin skrev:
Lämna in och va lugn, visst, att stenskotten går att laga men en sliten vindruta går inte laga, trafikfarligt att åka med smårepig vindruta om det är mörkt och det regnar.

Du betalar självrisk bara.

Fint nu blir jag lugnare! Jag har bokat på torsdag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang