Coronaviruset 2020.

mrsanca
15 mars 2020 · 30 Inlägg

Ivel skrev:

chrizz skrev:

Ivel skrev:

Instämmer och att hålla på med politisk pajkastning gör knappast situationen bättre.
Politik är mig veterligen inte riktigt ok att diskutera enligt forumsreglerna, men det kanske beror på olika faktorer.
Glocalnetlågt av postaren anser jag.

Äh, lite humor dör man väl inte av. Uppskattas säkert av många smile

Humor?
Det där dravlet är ett typiskt svärijevänn inlägg, ett inlägg vi i kristider verkligen inte behöver för att hålla i hop samhället och motarbeta viruset så gott vi kan med den kunskap vi har om det, därav att Tegnell får lov att uppdatera sig.


Med detta inlägg väljer jag att avsluta mitt konto ty detta agerande av forumsägaren kan jag inte stå bakom eller figurera runt.

Ivel har helt rätt. Inlägget borde tas bort. Dåligt av forumägaren.

Husse
15 mars 2020 · 96 Inlägg

Experter som hostar å snorar i händerna samtidigt som de förkunnar vikten av god handhygien, tror jag inte skit på.
Detta land är förlorat.
Heja Norge å Danmark som fattat.
Bättre sätta in tuff åtgärd som sen hellre går att lätta på än som våra så kallade experter gör.
Nu ska vi dessutom mörka antalet sjuka.

Nä sluta ge "experter" jobb pga rätt partibok och anställ nån som vet istället.
De flesta av oss kommer klara sig bra, men vi har ett stort antal extra utsatta i landet.
Vem tänker på dem och vilka tänker på alla uteliggare som inte har möjlighet till karantän?

302ci (5000cc) Commodore Coupé nyrenoverat och med betydligt mer pulver.
mrsanca
15 mars 2020 · 30 Inlägg

Ivel skrev:

chrizz skrev:
Fick det här skickat till mig. Okänd författare, men himla kul smile

-Farfar, den där gamla guldbron vid Slussen, varför kallas den för Coronabron egentligen?

-Sätt dig så ska jag berätta. Året var 2020, även känt som året utan vinter, och Stockholms stad hade köpt en bro på Wish. Ett ensamt fartyg från Kina anländer och samtidigt dyker en mystisk smitta upp. Den gör att man blir lite förkyld och får därför katastrofala följder för samhället.

-Å nej!

-Det första som hände var naturligtvis att allt toapapper tog slut. Det som räddade oss var att staten lånade 500 miljarder kronor som vi kunde använda.

-Torkade ni er med sedlar, farfar!?!

-Självklart! Efter börsen kollapsat och med det landets ekonomi var det det billigaste papper som gick att få tag på.

-Oj!

-Som tur var hade vi en trygg ledning i statsepidemiolog Anders Tegnells expertkunskaper! Du vet, han som står staty på Sergels torg. Han lugnade oss med att smittan aldrig skulle lämna Kina.

-Men… det gjorde den ju.

-Naturligtvis! Han visste också att berätta att sjukdomen inte fanns i Alperna och svenska sportlovsfirare lugnt kunde återgå till nära och kära och till sina arbetsplatser, exempelvis inom vården.

-Fanns smittan i Alperna, farfar?

-Givetvis! Men den store Tegnell försäkrade oss om att det inte smittade inom Sverige.

-Så österrikare kunde smitta svenskar, men svenskar kunde inte smitta svenskar?

-Nu ska du inte ifrågasätta Anders Tegnell, pojkvasker! Han jobbade faktiskt på en myndighet. Det kändes också tryggt då han meddelade att barn inte kunde smittas och därför heller inte vara smittspridare.

-Kunde barn inte bli smittade?

-Det kunde de absolut. Ukraina, Japan, Italien, Tyskland, Danmark, Norge, Spanien, Irland, Österrike, Frankrike, Slovakien, Grekland och Polen stängde sina skolor.

-Men inte Sverige?

-Tegnell tyckte det var meningslöst.

-Var det nån annan än Tegnell som gjorde nåt, farfar?

-Vissa företag lät sina anställda jobba hemifrån. Men det var naturligtvis inte bra. Tegnell förklarade för oss att det ledde till ojämlikhet om inte alla var utsatta för samma risk för att bli smittade.

-Att det alltid finns de som förstör, farfar!

-Exakt! Men vi får inte heller glömma vår kraftfulla regering. De förbjöd alla folksamlingar på 500 personer eller mer, med hot om fängelse annars.

-Åkte bara arrangören i fängelse eller alla 500?

-Lite oklart.

-Vad hände om man var 499 personer, smittade det inte då, farfar?

-Nä, det gick bra. Och när sjukvården nästan hade slut på helt nödvändig skyddsutrustning tog vår regering beslutsamt tag i saken och försökte köpa sån utrustning utomlands.

-Gick det att köpa sånt då?

-Nä.

- Men visst är smittan över nu, det har ju gått så länge, farfar.

-Efter ett tag gick antalet smittade ner.

-Så folk blev inte smittade mer?

-Öh… de slutade testa folk. Så siffrorna började se allt bättre ut. Snart var vi helt smittfria, som Nordkorea. Ta på ditt munskydd nu så går vi ut och kokar handsprit.

Ett alldeles strålande exempel på hur folk använder sig av pandemin för att försöka dra billiga politiska poäng.
Lägre än Glocalnet!

Dåligt och oseriöst av moderatorerna på forumet att inte göra nåt. Lås tråden. Typiskt exempel på SD propaganda som vill underminera vårt svenska samhälle och försvåra för myndigheter att agera.

caromania Forummoderator
15 mars 2020 · 9 296 Inlägg

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi … /covid-19/

Uppar länken till Folkhälsomyndigheten.

En uppmaning nu. Dränk inte tråden i skit.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 mars 2020 · 14 058 Inlägg

caromania skrev:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/

Uppar länken till Folkhälsomyndigheten.

En uppmaning nu. Dränk inte tråden i skit.

Ja, där finns mycket nyttig info!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Low
15 mars 2020 · 3 313 Inlägg

mrsanca skrev:

Ivel skrev:

chrizz skrev:
Fick det här skickat till mig. Okänd författare, men himla kul smile


Ett alldeles strålande exempel på hur folk använder sig av pandemin för att försöka dra billiga politiska poäng.
Lägre än Glocalnet!

Dåligt och oseriöst av moderatorerna på forumet att inte göra nåt. Lås tråden. Typiskt exempel på SD propaganda som vill underminera vårt svenska samhälle och försvåra för myndigheter att agera.

Vad är det fel på texten? Den är rolig, humor?
Billiga poäng? Den var rolig..

caromania Forummoderator
15 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Det var ju någon preppingtråd tidigare i samband med någon TV-serie. Hur ser det ut i butikerna hos er nu? Jag ser inte riktigt det där med tomma hyllor hos oss.

Förresten. Ni vet väl att man kan göra egen handsprit? 35cl t-röd och 15cl vatten och en skvätt glycerol. Glycerol tar jag för givet att alla bilnördar har hemma då det är utmärkt på gummilister.

Andra tips?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Meaganeowner
15 mars 2020 · 2 250 Inlägg

Semestra inom landet i fortsättningen.
Är det svårt?

caromania Forummoderator
15 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Semestra inom landet i fortsättningen.
Är det svårt?

Ett utmärkt råd. Då stannar dessutom pengarna i landet. Sverige har massor att erbjuda.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 mars 2020 · 17 483 Inlägg

Vi skulle köra bil ner till Italien den 7:e Juni. Tveksamt om det blir av i nuläget känns det som. Vi får väl se. Men ingen av oss har varit på Öland så... Dessutom kan vi åka hem på ett fåtal timmar om det skulle vara så.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
15 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Vi skulle köra bil ner till Italien den 7:e Juni. Tveksamt om det blir av i nuläget känns det som. Vi får väl se. Men ingen av oss har varit på Öland så... Dessutom kan vi åka hem på ett fåtal timmar om det skulle vara så.

Öland är fint. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
15 mars 2020 · 4 250 Inlägg

Tycker endå att sommaren i sverige är helt fantastiskt bra. inte för varmt och inte för kallt, perfekt lagom för mig. hatar att resa endå och har inte gjort de på senaste tiden förrutom när ja hälsade på hemlandet några år sen^^ Det är bara o ta de lugnt i stockholm och kanske åka nånstans roligt här. Tur vi hade stockholmare blev ingen farlig vinter i årwink)

merlo
15 mars 2020 · 14 Inlägg

"Socialstyrelsen förbereder sortering av människor som ska lämnas att dö"

Tillräckligt allvarligt?  Nä men vänta nu experten sa bara några få allvarligt sjuka...
Inta konstigt att experten stryker regimen medhårs då skattepengar hamnar i hans medicinbolag.

"Typiskt exempel på SD propaganda som vill underminera vårt svenska samhälle och försvåra för myndigheter att agera." "Billiga politiska poäng"???

Förklara gärna.

Läget för sverige, framförallt äldre och sjuka ser inte bra ut. Jag är inte vidare optimistisk.
Jag lider med vårdpersonalen!

merlo

caromania Forummoderator
15 mars 2020 · 9 296 Inlägg

merlo skrev:
"Socialstyrelsen förbereder sortering av människor som ska lämnas att dö"

Tillräckligt allvarligt?  Nä men vänta nu experten sa bara några få allvarligt sjuka...
Inta konstigt att experten stryker regimen medhårs då skattepengar hamnar i hans medicinbolag.

"Typiskt exempel på SD propaganda som vill underminera vårt svenska samhälle och försvåra för myndigheter att agera." "Billiga politiska poäng"???

Förklara gärna.

Läget för sverige, framförallt äldre och sjuka ser inte bra ut. Jag är inte vidare optimistisk.
Jag lider med vårdpersonalen!

merlo

Ett citat från Nyheter idag? Bättre kan du merlo. Det där funkar inte här. <3

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Husse
16 mars 2020 · 96 Inlägg

caromania skrev:

merlo skrev:
"Socialstyrelsen förbereder sortering av människor som ska lämnas att dö"

Tillräckligt allvarligt?  Nä men vänta nu experten sa bara några få allvarligt sjuka...
Inta konstigt att experten stryker regimen medhårs då skattepengar hamnar i hans medicinbolag.

"Typiskt exempel på SD propaganda som vill underminera vårt svenska samhälle och försvåra för myndigheter att agera." "Billiga politiska poäng"???

Förklara gärna.

Läget för sverige, framförallt äldre och sjuka ser inte bra ut. Jag är inte vidare optimistisk.
Jag lider med vårdpersonalen!

merlo

Ett citat från Nyheter idag? Bättre kan du merlo. Det där funkar inte här. <3

Nyheteridag är fan så mycket mer trovärdig en kommunist SVT

302ci (5000cc) Commodore Coupé nyrenoverat och med betydligt mer pulver.
caromania Forummoderator
16 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Husse skrev:

caromania skrev:

merlo skrev:
"Socialstyrelsen förbereder sortering av människor som ska lämnas att dö"

Tillräckligt allvarligt?  Nä men vänta nu experten sa bara några få allvarligt sjuka...
Inta konstigt att experten stryker regimen medhårs då skattepengar hamnar i hans medicinbolag.

"Typiskt exempel på SD propaganda som vill underminera vårt svenska samhälle och försvåra för myndigheter att agera." "Billiga politiska poäng"???

Förklara gärna.

Läget för sverige, framförallt äldre och sjuka ser inte bra ut. Jag är inte vidare optimistisk.
Jag lider med vårdpersonalen!

merlo

Ett citat från Nyheter idag? Bättre kan du merlo. Det där funkar inte här. <3

Nyheteridag är fan så mycket mer trovärdig en kommunist SVT

Nej så är det såklart inte, men alla har rätt till sin åsikt. Åtminstone ett tag till.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
-jimmy
16 mars 2020 · 377 Inlägg

Nu tycker jag att vi tar och sjunger We shall overcome.

chrizz Administratör
16 mars 2020 · 11 783 Inlägg

-jimmy skrev:
Nu tycker jag att vi tar och sjunger We shall overcome.

Ingen politik!

wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
torsen
16 mars 2020 · 7 238 Inlägg

trubbelturbo skrev:

-jimmy skrev:
Häromkring i matbutikerna så är följande hyllor tomma: skitpapper, blandfärs, pasta och krossade tomater.

Jag skulle uppskatta en förklaring till varför man anser sig behöva köpa skithuspapper för 2 år framöver, när worst case-scenario innebär att man blir sittande hemma med feber och snuva i ett par veckor.

Kan bero på att man nu behöver använda mer toapapper än när man arbetar och barnen är hemma i stället för på dagis eller i skolan?
En tanke!

torsen
16 mars 2020 · 7 238 Inlägg

-jimmy skrev:
Häromkring i matbutikerna så är följande hyllor tomma: skitpapper, blandfärs, pasta och krossade tomater.

Att hyllorna för toapapper gapar tomma kan bero på att så många lärare befarar att bli satta i karantän.
En städchef i en mellansvensk stad söder om Mälaren berättade att bland kategorin kommunalanställda och därmed jämförbara ledde lärarna "toapappersförbrukningen" med 1 rulle per lärare och dag.
Övriga kommunalanställda och skolelever förbrukade endast en tiondel av vad lärarna "gjorde av med".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang