Sälja bil till bilförmedlare

Denko94
17 april 2020 · 20 Inlägg

Tja! vet inte om jag lagt detta i rätt kategori men hittade ingen annan som riktigt passar in.
Det är så att jag undrar om någon har erfarenhet kring företaget Morens bil i Kista?
Har fått bra bud och mottagit ett kontrakt, det finns stavfel i kontraktet vilket jag reagera lite på.
De säger att man lämnar in bilen hos dom och de kommer överföra pengarna för köpet inom 14 dagar då de ska hitta en köpare inom den tidramen, hittas ingen köpare så kommer Morens bil att köpa bilen för den avtalade summan. Jag frågade då varför man ej får pengarna direkt när man lämnar in bilen hos dom men fick bara ett oklart svar tillbaks.

Finns det någon som vet något om detta företag eller någon som till och med sålt sin bil via dom?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2020 · 17 483 Inlägg

Låter mycket oseriöst.
Varför kan man inte se bilarna som företaget har i lager?
Varför finns det inget företag i Kista som heter morens bil?
Varför framgår inte företagets Org.nummer och om de har A-skattesedel?

Hade ALDRIG lämnat bort en bil med registreringsbeviset.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Denko94
17 april 2020 · 20 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Låter mycket oseriöst.
Varför kan man inte se bilarna som företaget har i lager?
Varför finns det inget företag i Kista som heter morens bil?
Varför framgår inte företagets Org.nummer och om de har A-skattesedel?

Hade ALDRIG lämnat bort en bil med registreringsbeviset.

Tack för svar, jag känner lite detsamma men det enda som lockar är ju såklart budet jag fick.
På kontraktet så står det org-nr 559167-2455 Söker man på det så får man ju upp Morens bil men i Malmö.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2020 · 17 483 Inlägg

Titta här:
https://www.merinfo.se/foretag/Takwao-A … 4y2v-1sc0f

" Fordonsinformation
Morens Bil AB äger ej några fordon."

Det borde de gjort...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hamilton
17 april 2020 · 8 864 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Titta här:
https://www.merinfo.se/foretag/Takwao-A … 4y2v-1sc0f

" Fordonsinformation
Morens Bil AB äger ej några fordon."

Det borde de gjort...

Där ska bara information om bilar som ägs och brukas av företaget, inte bilar som är till försäljning.

Fotograf på tierpidag.se
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2020 · 17 483 Inlägg

Hamilton skrev:

Hybrid_ skrev:
Titta här:
https://www.merinfo.se/foretag/Takwao-A … 4y2v-1sc0f

" Fordonsinformation
Morens Bil AB äger ej några fordon."

Det borde de gjort...

Där ska bara information om bilar som ägs och brukas av företaget, inte bilar som är till försäljning.

Fel.
Tittade på en annan bilfirma nu. De äger 91 bilar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tobzter
17 april 2020 · 3 145 Inlägg

Fast denna firma förmedlar ju bara ett bilköp dom köper ju ej bilen själva?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2020 · 17 483 Inlägg

Tobzter skrev:
Fast denna firma förmedlar ju bara ett bilköp dom köper ju ej bilen själva?

Jo, men om nu TS fick ett bra bud så måste de sälja bilen inom två veckor (med vinst) annars skulle de köpa den själva. I dagens läge borde de samlat på sig några bilar. Företaget är för övrigt inte momsregistrerat vilket krävs om de ska idka handel. Några Bokslut går heller inte att hitta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tobzter
17 april 2020 · 3 145 Inlägg

Förmodligen står dom personligen på bilarna,,
ja hade aldrig lämna ifrån mig bilen i alla fall.
Och som sagt står ingenting om firman,

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2020 · 17 483 Inlägg

Tobzter skrev:
Förmodligen står dom personligen på bilarna,,
ja hade aldrig lämna ifrån mig bilen i alla fall.
Och som sagt står ingenting om firman,

De kan ju inte byta ägare på bilarna innan de är sålda. Då kan ju den ursprungliga bilägaren glömma sina pengar?

Eller vänta nu... Aha!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zleepy Trucker
17 april 2020 · 1 392 Inlägg

Jag personligen skulle aldrig lämna ifrån mig bilen om jag inte fick cash direkt för den, den kan ju försvinna vart som och du står utan bil + pengar sen... Om dom nu anser dom kan hitta en köpare eller ändå tänker köpa den om 14dagar så kan dom casha den direkt och sen sälja den vidare...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Utmarks-Loke
17 april 2020 · 5 841 Inlägg

Ägaren, som heter Morén i efternamn, alltså firmanamnet, finns redan på Lexbase trots att han bara är 20år. Jag har inget abonnemang så jag kan inte kolla vad det är men varningsklockorna ringer...

Denko94
17 april 2020 · 20 Inlägg

Tack för alla svar och efter egen forskning samt era svar så kommer jag avstå att göra ''affär'' med dessa. Kan inte ens hitta någon person i Stockholm som känner till dessa.

zleepy Trucker
17 april 2020 · 1 392 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Ägaren, som heter Morén i efternamn, alltså firmanamnet, finns redan på Lexbase trots att han bara är 20år. Jag har inget abonnemang så jag kan inte kolla vad det är men varningsklockorna ringer...

"Åtal, domar och rättsprocesser
Johnny år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Minst sju målnummer avser brottmål där Johnny åtalats vid en eller flera domstolsinstanser. "

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Utmarks-Loke
17 april 2020 · 5 841 Inlägg

zleepy skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Ägaren, som heter Morén i efternamn, alltså firmanamnet, finns redan på Lexbase trots att han bara är 20år. Jag har inget abonnemang så jag kan inte kolla vad det är men varningsklockorna ringer...

"Åtal, domar och rättsprocesser
Johnny år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Minst sju målnummer avser brottmål där Johnny åtalats vid en eller flera domstolsinstanser. "

Låter inte som någon man skall lämna sin bil till, i hopp om att få pengar senare...

torsen
17 april 2020 · 7 238 Inlägg

Du kan väl göra ett försök och sedan berätta för oss - NOT!

Janneutanb
18 april 2020 · 7 271 Inlägg

Lämna ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG i väg en bil utan att du har fått pengar i handen eller att dom syns på ditt konto.

Den ENDA gången du gör det är om det är en stor och seriös bilfirma som funnits i många år som av någon anledning skulle erbjuda det.

candyweiss
18 april 2020 · 876 Inlägg

Janneutanb skrev:
Lämna ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG i väg en bil utan att du har fått pengar i handen eller att dom syns på ditt konto.

Den ENDA gången du gör det är om det är en stor och seriös bilfirma som funnits i många år som av någon anledning skulle erbjuda det.

Håller med helt och hållet. Vet tex att KVD fungerar utan problem.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
torsen
18 april 2020 · 7 238 Inlägg

Hur är det med "Vi köper din bil"?
Någon som har erfarenhet.
Kollade med dem för skojs skull värdet på min begagnade bil.
Värderades av dem ovanligt högt - i nivå med vad som begärs på Blocket!
Men de har inte sett min bil i verkligheten och värderat den efter det.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 april 2020 · 14 058 Inlägg

torsen skrev:
Hur är det med "Vi köper din bil"?
Någon som har erfarenhet.
Kollade med dem för skojs skull värdet på min begagnade bil.
Värderades av dem ovanligt högt - i nivå med vad som begärs på Blocket!
Men de har inte sett min bil i verkligheten och värderat den efter det.

Kanske ger dom ett drömpris bara för att locka dit dig, sen ger dom ett skambud!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang