27 april 2020
Trådstartare
Hejsan! Jag har ägt motorcykel i 12 år men aldrig en bil så till förrförra veckan då jag sålde min KTM 1190 Adventure och köpte en Peugeot J5 från 88. Vad ska en högst impulsiv förare med en slö gammal skåpbil på 57kw till kan man fråga och efter två veckor undrar jag samma sak. Givetvis vill jag bygga om den till camper efter att jag har höjt taket 35cm, lackerat om den och rostskyddsbehandlat den men jag är också väldigt sugen på att uppdatera motor, stoppa i automatlåda, Servo, etc. Några projekt har jag redan börjat med så smått som att fixa fjärrstyrt C-lås. En sak slog mig dock, den är skumpig att köra. Bladfjädrarna bak känns som största boven, finns det något man kan göra för att få väghållningen bättre utan att behöva byta ut fjädern, alternativ något slimmat system som gör att jag inte behöver bygga om skåpet? Jag vill kunna köra som jag kör med firmabilen (en VW Transporter R) 160 på motorvägen och blåsa folk på insidan på av och påfarter. Sorry men min hojhjärna är allt för inbiten, KTM gjorde ändå 0-200 på 6-7 sekunder, det har jag att önska av en bil också, även min Peugeot...
Senast redigerat av Thorped (2 maj 2020)
Mvh Jesper