5689
Sök

Cayenne Turbo eller fyrhjuling?

1 Inlägg
14 maj 2020
Trådstartare
Där fångade jag er med rubriken va?

Har sneglat lite på tidiga Cayenne Turbo... 03 - 05 typ. Är ju något av världens coolaste bil ändå och så klart det mest oekonomiska man kan köpa. Men nu har är dom ju nere på löjligt låga nivåer som begagnade. 50-60 000:- för ett dåtidens monster.

Behöver egentligen något att släpa fritidsbåt med, köra skärp till tippen och annat "dragkroks-pyssel". Vi talar om 100-200 mil per år, max. Ett tag var jag inne på en fyrhjuling (täcker lite olika behov dock) men det är ju både dyrare och tråkigare smile  Är man helt dum i huvudet om man då skulle titta på en Cayenne Turbo med drag istället? Tänker att man ställer av den så snart man inte använder den, och en trafikförsäkring kan ju inte vara allt för blodig. Frågan är underhållskostnader, även om den går så pass få mil per år. Hur mycket kan man göra själv och vilka är dom riktigt dyra posterna (förutom bromsar har jag förstått)?

Säker fler än jag som drömt drömmen men som kanske kommit tills sans, så därför jag ställer frågan här.

7 786 Inlägg
14 maj 2020
Varför inte båda, eller rättare sagt alla tre = Porsche + 4-hjuling + släp.
Köra 4-hjuling ger nog den största njutningen man kan få (med byxorna på).
Välkommen och besök någon offroad/terrängträff och "kolla in" när dom leker i spenaten.
Bor du i Mälardalen har du Eskilstuna, Botkyrka och Strängnäs att välja på - Brändåsen/Kumla är lite långt borta för "nollåttor".

Sök