"Köpråd" budget ca 10 000 - 15 000

Utmarks-Loke
12 juni 2020 · 5 840 Inlägg

95 duger gott

peshti
12 juni 2020 · 60 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
95 duger gott

Grymt tack för hjälpen smile och hur öppnar man bensinlocket (brukar inte ha problem med detta men hade problem en gång med en hyrbil, hittade verkligen vart knappen låg, till och med en personal från circle k hade problem med att hitta knappen och det var från dem jag hyrde av)?

amazinjoey
12 juni 2020 · 1 139 Inlägg

Finns en knapp på förardörren

spillolja
12 juni 2020 · 4 025 Inlägg

Mna kan trsta både 95 och 98 och notera förbrukningen, vissa bilmodeller går billigare på 98 än 95

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
peshti
12 juni 2020 · 60 Inlägg

spillolja skrev:
Mna kan trsta både 95 och 98 och notera förbrukningen, vissa bilmodeller går billigare på 98 än 95

Har fyllt min bil redan med 95, slår vad om att min modell går billigare på 98:a bara för det tongue.

Saab 9-5 Kombi 2.0T

Fordonet är tillverkat 1999-05.

Säg gärna till om detta är en av modellerna som kör billigare på 98:a wink.

Bra att veta i framtiden.

peshti
12 juni 2020 · 60 Inlägg

Fråga till er som vet, min bil saknar ju cigaretttändare och jag röker inte så det gör inget. Men visst kan man köpa något lock som passar där?

Gärna ett lock som alltid sitter där men som har ett övre lock som man kan öppna och stänga vid behov.

Inget aning vad det finns för lösningar men det finns ju lock till olika modeller, har bara hittat till volvo än så länge.

SportPilot Ubåtsingenjör
12 juni 2020 · 7 232 Inlägg

Locket till en Volvo lär också fungera smile annars borde du kunna hitta något universallock på eBay eller liknande

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
peshti
12 juni 2020 · 60 Inlägg

Har kört bilen en vända i dag och gjort olika nöjen och ärenden.

Måste säga att den går riktigt bra, gillar bilen skarpt. Visst den har ju småskavanker på utsidan repor osv och det förväntade jag mig, men den går bra och är härlig att köra.

Är verkligen inte orolig över att ha blivit lurad, det enda var väl att jag inte fick information om diverse skavanker men det har jag släppt nu.

I dag gick även den andra framlampan igång men den beter sig som svag kamerablixt typ, slocknar ibland också så den kanske inte sitter i ordentligt eller nåt, den här lampan är blå dock medan det andra framljuset som fungerar felfritt är orange/gul.

Det är väl inte vanligt att framljus har två olika färger? Det är väl inte bra?

Verkar som att den tidigaren ägaren köpt fel framlampa och satt i.

Utmarks-Loke
13 juni 2020 · 5 840 Inlägg

Är det vanliga glödlampor eller xenon?

peshti
13 juni 2020 · 60 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Är det vanliga glödlampor eller xenon?

Vet inte, hur kollar jag det?

amazinjoey
13 juni 2020 · 1 139 Inlägg

Halogen har du

peshti
16 juni 2020 · 60 Inlägg

Jäveln har dock blåst mig, han ställde av bilen innan ägarbytet så nu kommer jag gå på skatten.

Går inte att få tag på längre eller nåt, det är som det är.

Bilen rullar dock och är sjukt skön att köra.

1Adrian1
17 juni 2020 · 356 Inlägg

peshti skrev:
Jäveln har dock blåst mig, han ställde av bilen innan ägarbytet så nu kommer jag gå på skatten.

Går inte att få tag på längre eller nåt, det är som det är.

Bilen rullar dock och är sjukt skön att köra.

Det skulle jag dock inte påstå är att luras. Det är du som ska bruka bilen framöver då är det väl ändå realistiskt att du går på skatten. Ibland kan det dock stå i bilannonser att den är skattad & besiktad, men inte alltid. Även bilhandlare ställer av bilen vid försäljning och då går skatten på den nya ägaren.

Utmarks-Loke
17 juni 2020 · 5 840 Inlägg

Jag tyckte ändå det var ganska snålt att ställa av bilen vid ägarbyte. Så gör man inte utan att säga det.

SportPilot Ubåtsingenjör
17 juni 2020 · 7 232 Inlägg

Nej håller med, ställer man av den så ska man också informera om det. Sen i grunden så är det inget konstigt att ställa av den, men att inte berätta det är fel.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
peshti
17 juni 2020 · 60 Inlägg

Ja alltså han har lurats, han marknadsförde bilen som att skatten redan är betald.

Exakt detta skrev han.

Hej har denna!
Jag har själv 4 barn och bilen är perfekt med utrymme! Den är manuell nybesiktad nyskattat nyseravad nya bromsar nya skivor olja filter . Den här gått 26 tusen ingen rost alls. Det som är bra den är bensin snål. Det är 2.0 ingen turbo! Säljer den då jag ska köpa en ny!. Bilen går kanon  och den är fint skick!. Pris 12.

Och det stämmer ju inte, motorn ser dock väldigt fin ut, dock är det turbo och han sa att den är nyskattad. Nämnde ju heller inget om sprickan i rutan osv, rosten hsn har fixat kommer nog komma fram igen, det är enkelt jag har blivit lurad.

Besiktigad är den som tur är wink.


Dock går bilen bra som tur är smile.

SportPilot Ubåtsingenjör
17 juni 2020 · 7 232 Inlägg

Ytterst tråkigt, inget snack om den saken.. men det är inget att göra åt, bara att bita ihop betala och se glad ut 🙂

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
caromania Forummoderator
17 juni 2020 · 9 296 Inlägg

Jag håller med föregående talare, trist. Men det sura äpplet har säkert en del söta punkter. Sedan är ju som påpekats 12k inte så mycket oavsett vad när det kommer till bil. Hoppas den ska rulla problemfritt framöver nu.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
peshti
17 juni 2020 · 60 Inlägg

Jag tänkte kanske ge mig på att byta lampor i dag. Finns det nån bra guide?

Hittar inget för modell 1999-2001

peshti
17 juni 2020 · 60 Inlägg

Om jag nu ens har rätt verktyg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang