Köpråd -Lack som släpper

Beg_bil
11 juni 2020 · 4 Inlägg

Hej, jag är okunnig om bilar och letar begagnad bil till mina föräldrar som är pensionärer. Ska fylla funktion och säkerhet och lite krångel som möjligt. (Dock begränsad budget)

Jag har fått syn på en prisvärd bil men där har lacken släppt på många ställen. Det är ganska stora fläckar...
Som jag förstår det hela så är det främst skönhetsbekymmer och ska inte påverka funktion/risk för rost särskilt mycket. Stämmer detta? Tacksam om någon kan hjälpa en bil-okunnig smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 juni 2020 · 17 483 Inlägg

Budget?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Brådhis * Voff voff *
11 juni 2020 · 10 280 Inlägg

Beg_bil skrev:
Hej, jag är okunnig om bilar och letar begagnad bil till mina föräldrar som är pensionärer. Ska fylla funktion och säkerhet och lite krångel som möjligt. (Dock begränsad budget)

Jag har fått syn på en prisvärd bil men där har lacken släppt på många ställen. Det är ganska stora fläckar...
Som jag förstår det hela så är det främst skönhetsbekymmer och ska inte påverka funktion/risk för rost särskilt mycket. Stämmer detta? Tacksam om någon kan hjälpa en bil-okunnig smile

Väldigt enkelt uttryckt kan man nog säga att om lacken lossnar på bilen så är den nog inte särskilt väl omhändertagen, och har man inte brytt sig om utsidan har nog inte heller det som finns under huven fått nå´n direkt kärlek... smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zzr9409209
11 juni 2020 · 716 Inlägg

TS kanske menar att klarlacken släpper! Vanliga än att "lacken",färgen, släpper.

Brådhis * Voff voff *
11 juni 2020 · 10 280 Inlägg

zzr9409209 skrev:
TS kanske menar att klarlacken släpper! Vanliga än att "lacken",färgen, släpper.

Så kan det förstås vara. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Beg_bil
14 juni 2020 · 4 Inlägg

Tack för hjälpen allesammans! Japp det var nog klarlacken som släppte. Jag köpte annan bil dock så behöver inte dne huvudvärken smile

Allt gott

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang