Dubbla lådor

oberg109
12 juli · 3 Inlägg
#1

Tjenare!! Undrar vilka växlar man ska spärra på dubbla lådor i en a-traktor för att få den gå i 30 km?

Tacksam för svar!!

simlar
12 juli · 4 214 Inlägg
#2

Behöver man ens ha dubbla lådor med dom nya reglerna?

Utmarks-Loke
12 juli · 3 015 Inlägg
#3

Det beror ju på vad det är för bil men min gör nog över 30 på ettan till och med. Blir till att spärra bilen på backen då, eller också köra med varvtalsspärr.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 juli · 12 870 Inlägg
#4

simlar skrev:
Behöver man ens ha dubbla lådor med dom nya reglerna?

Nej, det behöver man inte. Huvudsaken är att den inte kan gå fortare än 33 Km/h med felmarginal inräknad. Så frågan är vad för A-traktor det är? En Volvo 740 kanske?

En elektronisk reglering är bäst. Både för maskin och plånbok.

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Utmarks-Loke
12 juli · 3 015 Inlägg
#5

Hybrid_ skrev:

simlar skrev:
Behöver man ens ha dubbla lådor med dom nya reglerna?

Så frågan är vad för A-traktor det är? En Volvo 740 kanske?

Jag tror nästan ingen bygger om volvo längre, de flesta verkar välja en pickup hellre. Typ L200, King cab eller motsvarande.

oberg109
13 juli · 3 Inlägg
#6

Utmarks-Loke skrev:

Hybrid_ skrev:

simlar skrev:
Behöver man ens ha dubbla lådor med dom nya reglerna?

Så frågan är vad för A-traktor det är? En Volvo 740 kanske?

Jag tror nästan ingen bygger om volvo längre, de flesta verkar välja en pickup hellre. Typ L200, King cab eller motsvarande.

Är en 945 drygt me hregg då jag har lådor och ska bara bessa med dom

oberg109
13 juli · 3 Inlägg
#7

Hybrid_ skrev:

simlar skrev:
Behöver man ens ha dubbla lådor med dom nya reglerna?

Nej, det behöver man inte. Huvudsaken är att den inte kan gå fortare än 33 Km/h med felmarginal inräknad. Så frågan är vad för A-traktor det är? En Volvo 740 kanske?

En elektronisk reglering är bäst. Både för maskin och plånbok.

Är en volvo 940 tänker inte bygga hregg just nu får se hur mye de blir och krångla men tror jag kör m47 och m45  sen spärrar jag bakre på 1an och främre så jag har R,1,2 så ska de nog gå 30 för är bara för Bess Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang