ska man spara pengar till en "dyr" bil eller köpa en när man tagit kör kortet?

Sluskk
25 januari 2007 · 778 Inlägg

ska man spara pengar till en "dyr" bil eller köpa en när man tagit kör kortet?

jag har 20.000kr+++ men jag vet inte riktigt om jag sommar jobbar så får jag 45.000kr men då moste jag vänta nestan ett halv år!  vad tyker ni är det värt att vänta? eller har ni några ider?

John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Köp en "skitbil" för några tusenlappar så har du nåt att köra tills vidare, och så har du nåt att skruva sönder sen när du får bättre bil big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
ghost_boy83 CREW
25 januari 2007 · 2 594 Inlägg

ja du får en fin bil för 20,000 tycke man skall börja i den klassen för då har du ju tid på dig att lära dig en massa tex träna å köra meka med den mm,

Mäki Långsam Perfektionist
25 januari 2007 · 4 800 Inlägg

Tycker du ska kolla redan nu, du hittar nog nå fint redan nu! Så kan du ju fixa upp den me lite av pengarna du får sen smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
frosth__ Team Kränghäng
25 januari 2007 · 657 Inlägg

håller med ovanstående talare... lägg de resterande cashen på bilen.. då får du en lite mer udda bil.. även om den inte är så dyr..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
dusty Living in the fastlane
26 januari 2007 · 2 616 Inlägg

absolut ska du köpa något billigt som du kan lek å mecka me smile

sveddan
26 januari 2007 · 1 453 Inlägg

Köp något billigt som första bil så att du får "köra av dig"...
Ofta inträffar de små trafikolyckorna när man är färsking och då är det tråligt om man lagt ner mycket pengar på bilen. Jag körde en skitbil de första åren jag hade kortet och det var tur... smile

ghost_boy83 CREW
26 januari 2007 · 2 594 Inlägg

sveddan skrev:
Köp något billigt som första bil så att du får "köra av dig"...
Ofta inträffar de små trafikolyckorna när man är färsking och då är det tråligt om man lagt ner mycket pengar på bilen. Jag körde en skitbil de första åren jag hade kortet och det var tur... smile

ja det är som me brudar man börjar me andrahandskontrakt/skadat gods och arbetar sig uppåt smile

Android
26 januari 2007 · 892 Inlägg

Ja jag håller ju helt klart med föregående poster. Köp en bil som du trivs med och kör...OFTA. =P

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Timp_GTi
26 januari 2007 · 188 Inlägg

Håller med vederbörande!

Volkswagen Corrado G60 JET "2.0 Eaton-projekt" (1991)
lanred
26 januari 2007 · 555 Inlägg

Jag valde alternativ ett, spara pengar till en "dyr" bil och jag är glad att jag gjorde det eftersom jag hade inte trivts i en "gammal" bil. Jag har alltid känt att jag vill köpa en lite nyare modell så då har jag gjort så, gör som du känner så tror jag att det blir bra.

diamond_ Diamond
26 januari 2007 · 540 Inlägg

jag själv fick en golf III av farsan, och det gjorde att jag kunde leka av mig kraftigt innan jag fick en lite finare bil... man lärde sig verkligen mer dåå.. om hur man ska klara sig i vissa situationer, och så vidare.. så om jag var du.. skulle jag köra på med en Golf.. En 2a eller 3a.

I'm Rick James Bitch!
skogenracing xcOOb
26 januari 2007 · 388 Inlägg

Jag gjorde och skulle fortfarande skaffa mig nåt billigare att "lära" sig köra i.. vet väldigt många som skrotat första bilen och drygt om det är nå dyrare..

Sluskk
26 januari 2007 · 778 Inlägg

okej många här tyker jag köper en bilgare bill först sen spara pengar

__Marcus Whitetrash
26 januari 2007 · 589 Inlägg

Jag tycker det, så slipper du även en jävla ångest varje gång du ställer den i nått staket eller så...för det får man ju ;P Min va väl iofs inte jättedyr, men hade jag inte gått i skolan så jävla långt bort så hade jag nog köpt en 240 eller nått annat fränt å bränna runt med smile

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Samuel_mkiv
26 januari 2007 · 51 Inlägg

håller med många andra..
billig bil,, för att lära sig köra mycket bättre,, lär sig kunna mecka lite om du inte kan det redan,.

min första bil tex köpte jag för 1500kr,,

vickeboy Maskin Tekniker Atlas Copco
26 januari 2007 · 46 Inlägg

Tycker du ska köpa en fin och dyr bil och älskaden och kör vettigt.. Annars kör man bara ihjäl sig med den skruttiga skiten.. för det är ju inte så noga me den skitbilen liksom

twin_cam Smålänning
26 januari 2007 · 7 877 Inlägg

Jag tycker du ska köpa en billig bil först, så du får in lite körvana och kan leka av dig.

Bättre att köra i diket med en billig skitbil än med en fin dyr bil...

Glad att jag köpte en billig bil först... eftersom jag körde i diket. Ingenting har lärt mig mer om bilkörning tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Xuri One Man Clan
26 januari 2007 · 4 287 Inlägg

vet inte om du är som mig ..men jag köpte bil och jag kan ju säga att jag lyckas inte spara några pengar varje månad efter de... har blivit tex runt 3 tusen mil på 10 månader..plus försäkring och allt jag velat ha/bytt på bilen

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Sluskk
26 januari 2007 · 778 Inlägg

Samuel_mkiv skrev:
håller med många andra..
billig bil,, för att lära sig köra mycket bättre,, lär sig kunna mecka lite om du inte kan det redan,.

min första bil tex köpte jag för 1500kr,,

jo jag kan meka lite med bilar lite jag går fordon andra året sen har jag byggt en epa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang