Begagnad Golf med små lackskador

J_a_k_e
19 augusti 2020 · 4 Inlägg

Jag är lite nybörjare när det gäller att köpa begagnade bilar och har dålig koll på vad man kan förvänta sig när det gäller skick. Är inne på att köpa en 3 år gammal golf. Har hittat ett exemplar som verkar intressant, men det finns några små lackskador. Dels något stenskott på motorhuven samt några skavmärken baktill under bagageluckan. Jag bifogar bilder. Är detta att förvänta på en 3 år gammal bil som gått ca 4000 mil? Eller kan man förvänta sig en perfekt lack? Jag har inte sett bilen ännu utan detta är information från säljaren via telefon när jag frågade om det var några skavanker. Han sa att detta kunde han lätt fylla i med ett lackstift. Har förstått att det kan bildas rost i dessa små lackskador. Vilket låter lite lurigt tycker jag. Detta är på Volkswagen, så jag antar att säljaren vet vad han gör? Tacksam för input

https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236853/236853-1df72f820fa04e2f41616e42d7ad8241.jpg

Senast redigerat av J_a_k_e (19 augusti 2020)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 augusti 2020 · 4 917 Inlägg

Den ska du nog inte köpa..
Har den förbenade säljaren INTE sett till att skadorna blivit åtgärdade INNAN försäljning så är denne bannemig inte seriös..
Man säljer väl för 17 en bil i topptrim..
Sen F Ö så tyder allt på att det är inte en vårdsam bilist som haft den för den delen..
Det är väl en spoling i dom lägre åldrarna som bara kört och inte vårdat, och den ska du nu ta över..roll

Senast redigerat av axxet (19 augusti 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
torsen
19 augusti 2020 · 7 233 Inlägg

Om du anmärker på sådana petitesser ska du över huvud taget inte köp en begagnad bil.
Varför tror du en begagnad bil är billigare än en ny.