Vad kostar det för motoroptimering?

PadolfNivler
20 augusti 2020 · 2 Inlägg

Jag har en BMW 125i 2018 och vill göra optimering på den. Då jag inte är så bilkunnig vill jag kolla om någon har gjort det på en likadan eller liknade bil.

Vill göra en steg 2 men det finns så många som håller på med optimering och alla visar olika priser och effekter. Vissa sidor visar inte ens priser på steg 2 optimering.

Men vad är det man får exakt på en steg 2 optimering och vad är priset för det?
Kanske inte ens är värt med steg 2 och bara nöja sig med steg 1.

Cuefa Ain't no place like home...
20 augusti 2020 · 4 628 Inlägg

Det finns så många olika aktörer som håller på med detta, det bästa du kan göra är att fråga dem istället!

t.ex www.vtech.se eller www.bsrab.se borde kunna ge dig bättre svar då det ändå är de (bland många andra) firmor som utför dessa tjänster.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
PadolfNivler
20 augusti 2020 · 2 Inlägg

Det var just därför jag ställde frågan om någon annan hade gjort det på liknande bil för det du gav mig kostar det 8000 för steg 1. för jag hittade www.overtake.se och där kostar det bara 3500 om man kan  motoroptimera genom OBD annars är det 4500.

candyweiss
21 augusti 2020 · 876 Inlägg

PadolfNivler skrev:
Jag har en BMW 125i 2018 och vill göra optimering på den. Då jag inte är så bilkunnig vill jag kolla om någon har gjort det på en likadan eller liknade bil.

Vill göra en steg 2 men det finns så många som håller på med optimering och alla visar olika priser och effekter. Vissa sidor visar inte ens priser på steg 2 optimering.

Men vad är det man får exakt på en steg 2 optimering och vad är priset för det?
Kanske inte ens är värt med steg 2 och bara nöja sig med steg 1.

Du får själv kontakta de som optimerar för det är väldigt olika priser. De välkända och stora firmorna är både bra och det kostar en rejäl slant. Men finns även bra ställen med humanare priser. Varför vill du ha steg 2 om du ändå inte vet skillnaden på de olika stegen?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
amazinjoey
21 augusti 2020 · 1 139 Inlägg

Du får vad du betalar för! Efter sett rätt många mappar från olika aktörer när de gäller SAAB trim så blir man rätt mörkrädd!

Personligen hade jag nog kontaktat  https://www.schmiedmann.se/ när de gäller BMW.

candyweiss skrev:
De välkända och stora firmorna är både bra och det kostar en rejäl slant. Men finns även bra ställen med humanare priser. Varför vill du ha steg 2 om du ändå inte vet skillnaden på de olika stegen?

De välkända är inte så speciellt bra heller, många är väldigt agressiva på tändningen , bränslemappar som inte är rätt korrekta m.m

Senast redigerat av amazinjoey (21 augusti 2020)

candyweiss
21 augusti 2020 · 876 Inlägg

amazinjoey skrev:
Du får vad du betalar för! Efter sett rätt många mappar från olika aktörer när de gäller SAAB trim så blir man rätt mörkrädd!

Personligen hade jag nog kontaktat  https://www.schmiedmann.se/ när de gäller BMW.

candyweiss skrev:
De välkända och stora firmorna är både bra och det kostar en rejäl slant. Men finns även bra ställen med humanare priser. Varför vill du ha steg 2 om du ändå inte vet skillnaden på de olika stegen?

De välkända är inte så speciellt bra heller, många är väldigt agressiva på tändningen , bränslemappar som inte är rätt korrekta m.m

Har säkert gått lite "tävling" i vem som plockar ut mest effekt, vilket kanske inte alltid är så bra för motorn. BSR plockar tex ut ca 20 - 40 hk mer än vad flera andra optimerare gör till min bil i steg 1.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
paddington_540M
21 augusti 2020 · 65 Inlägg

Varierar från bil till bil såklart men min kostade 2900:- då fick jag 1000kr rabatt kompispris och är helnöjd. Gjorde min på AKtuning Gråbo strax utanför göteborg. Dom gör alla sorters bmw bilar så bor du i närheten eller åker förbi så kan jag varmt rekommendera dom. Gör även olika steg intercoolers etc m.m.

BMW E39 540i "Red Devil Canyon Rot" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang