S60 t6 polestar 350 hk

Pigg58
25 augusti 2020 · 2 Inlägg

Hej!
Är det någon som vet  hur mycket Volvos s60 t6 polestar på 350 Hk klarar att bli trimmad?
Fixar ex denna motor att bli mappad till 400 hk?
Har nämligen hittat ett sådant chipp online.
https://www.br-performance.be/en-be/chi … -polestar/
Mvh

amazinjoey
26 augusti 2020 · 1 139 Inlägg

Kör polestar och inget annat! Är de verkligen värt att pajat motorn för 10 extra HK... Trim och trim är inte likadant å mindre aktörer tar oftast fuskvägar som polestar inte gör! De gör de by the book

Pigg58
26 augusti 2020 · 2 Inlägg

Hittar inga chipp från polestar på den här modellen tyvärr..

Rensvinf
26 augusti 2020 · 528 Inlägg

Pigg58 skrev:
Hittar inga chipp från polestar på den här modellen tyvärr..

Den är ju redan "trimmad" av polestar.

Rensvinf
26 augusti 2020 · 528 Inlägg

Pigg58 skrev:
Hej!
Är det någon som vet  hur mycket Volvos s60 t6 polestar på 350 Hk klarar att bli trimmad?
Fixar ex denna motor att bli mappad till 400 hk?
Har nämligen hittat ett sådant chipp online.
https://www.br-performance.be/en-be/chi … -polestar/
Mvh

På den sidan står det ju för den delen att de mappar bilen individuellt.  Ska du köra en Volvo ner till Belgien för att mappa fram 50 hästar extra?  Bara resan med mat, boende osv borde göra det mer ekonomiskt att försöka få tag på ngn av grabbarna bakom gamla autotech och få den mappad?
Jag kan inte just den bilen men jag kommer anta att polestar "bara" ändrat programvara för sin egna optimering så 400 hk på bensin med den motorn känns inte rimligt.  Såvida det inte rör sig om liknelsen med att hoppa på sin egna personvåg och tro sig väga 300kg för att den visade det en stund när man hoppade på den.

Rensvinf
26 augusti 2020 · 528 Inlägg

Jag kollade lite. Den motorn bör vara den 4cylindriga T6an. Den har Volvo själva sagt via ett koncept att den klarar 400hk, men då tror jag att de modifierade mer än mjukvaran.  BSR tar ut runt vad Polestar gör så man kan ju misstänka att smärtgränsen för en vettig trimning ligger runt 350.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang