4 oktober  2020							

Trådstartare								

Kör idag en Mercedes C220d 2011 som jag köpte 5 år gammal och med 7000 mil bakom sig. Bilen har gått 25000 mil nu och har aldrig nåsin gått sönder eller på annat vis krånglat. MEN. Jag har insett att den inte komma gå så bra för alltid och att ska jag byta är det bäst att göra det medan bilen fortfarande har ett inbytesvärde.
Eftersom jag hatar adblue då alla jag känner som har en bil med det har problem med det så tänker jag att laddhybrid är smidigt. 
Pendlar 12mil om dagen och har 2 mil till affär med laddstolpe och 3,5-4,5 mil till tre olika tätorter där det finns laddare. Kan även ladda på jobbet. 
Ren elbil hade funkat förutom att jag  kör mycket släp (hästtransport) så en dragvikt på åtminstone 1500kg är ett krav.
Har kikat en del på Golf GTE som klickar alla boxar men har lite dålig erfarenhet av kvaliteten på vw. Golf verkar dock hålla ihop?
Någon som har andra tips på laddhybrid (eller elbil) i golf eller mellanklass som får dra minst 1500kg och fixar i alla fall en tur till affären eller polarna 2,5 mil bort på el, så man kan åka nästan hela helgerna och semestrarna (eller nästa pandemi) utan att tanka.
Pris absolut max 300k för en begagnad med få mil då jag själv kör mellan 4-5000 mil om året.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!