Köp.
Släpa hem.
Gör en noggrann koll på vad som behövs göras, samt en generell uppskattning om kostnad för detta (vi pratar plåt för att svetsa, nya bromsar, slangar, rör, kamrem, rekond, div tätningar, oljor, filter mm etc osv)
Först då börjar du få en bild av vad projektet faktiskt innebär för Dig i tid och pengar.
Sen ska vi inte glömma X-faktorn. Är växellådan bra? Koppling? Bakaxel? Elsystem?
1000kr är ingen direkt förlust.
Som sagts tidigare kan du nog sälja den i delar och få igen de pengarna om den visar sig vara för risig.
Jag skulle personligen inte ta i den med tång, men om Du kollar hur min Jeep såg ut när jag började med den (gav 2500kr för den) så har jag mer eller mindre gjort samma resa själv 🤣
Det värsta som kan hända är att du loosar 1000kr.
Det bästa som kan hända är att Du lär dig en massa roligt och förhoppningsvis får en chysst 740, att sladda omkring med eller sälja, på köpet!