Köpråd: Volvo V50

Thd
12 oktober 2020 · 10 Inlägg

Jag provkörde igår en Volvo V50, 2,4 automat från 2005 som gått 21k mil. Den kändes riktigt bra att köra, inga missljud o växellådan växlade riktigt mjukt. Den tidigare ägaren är en äldre herre som gjort massvis av reparationer, kamremsbyte, bytt diverse bränslefilter, bytt startsystemet m.m. De begär 27k för den. Besiktningen sa att ”värt att veta” är att länkarmslagring glappar och att bromsbelägg börjar bli slitna. Tror ni det är ett bra köp? Några vanliga problem med V50? Något särskilt man ska tänka på om jag provkör den igen innan köp? När jag la i handbromsen o la i växeln o gasade så rullade bilen framåt, hade tyvärr ingen backe att prova i. Är det något som kan vara en sak att pruta med?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 oktober 2020 · 4 917 Inlägg

Något som jag bytt på en v50-07 är bl a generatorn,vakuumventilen och nu senast bägge länkarmarna.
Du borde få den för 25k..Säg att du älskar att pruta..Att du egentligen inte vill ha den etc..
Lite vita lögner , så är nog kärran din ska du se..tongue

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Presidento Of World
12 oktober 2020 · 3 328 Inlägg

Vilken motor? v50 är en riktig skitbil egentligen..men med rätt motor så går den att överleva typ.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Thd
12 oktober 2020 · 10 Inlägg

Presidento skrev:
Vilken motor? v50 är en riktig skitbil egentligen..men med rätt motor så går den att överleva typ.

2,4, 140hk. Varför är den en skitbil?

Presidento Of World
12 oktober 2020 · 3 328 Inlägg

Thd skrev:

Presidento skrev:
Vilken motor? v50 är en riktig skitbil egentligen..men med rätt motor så går den att överleva typ.

2,4, 140hk. Varför är den en skitbil?

Det är en bra motor iaf.

Mycket småfel hela tiden och egentligen inte så bekväm, men det är en smaksak.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang