Registrera om totalvikten eller lastvikt på en Dodge ram?

willee93
15 oktober 2020 · 33 Inlägg

Hej jag har googlat som en galning och ringt runt en hel del...
Mitt problem är att jag ska köpa in en firma bil och har hittat en dodge ram 1500 som jag vill ha men problemet är lastvikten. Max Lastvikten är bara 365kg medans jag har hittat samma bil med samma ombyggda skåp med en lastvikt på 900kg samma års modell osv.
Opus meddelar att jag behöver papper från en general agent men dem svarar inte på mina mejl. bilprovningen skulle höra av sig men inte hört någonting från dem...
Är lite jobbigt när jag behöver bara ett svar att det "Går bra att registrera upp vikten på bilen" så vi kan köpa in bilen.
Vet ni om det är möjligt att ändra total vikten osv när samma sorts bilar finns reggade med högre last?

Eleeb90
16 oktober 2020 · 345 Inlägg

Jag fick samma svar av bessgubben jag pratade med. Att jag behöver intyg från tillverkaren. Detta gäller dock en nästan 50 år gammal merca lastbil. Frågan är om en verkstad skulle kunna ge ett sådant intyg eller om det måste va tillverkaren. å frågan är om de har kvar på så gamla fordon. Men nån gammal gubbe där ute som var med å tillverkade dessa borde ju veta. En gång skulle jag göra det på en gammal Volkswagen lastbil å de ville ha 1500 kr  för ett sådant intyg.

Senast redigerat av Eleeb90 (16 oktober 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang