Vems fel?

Brådhis * Voff voff *
12 november 2020 · 10 279 Inlägg

Growe skrev:

Brådhis skrev:

Myhran skrev:
Förstår faktiskt inte vad ni ser för problem med detta, anpassa körningen, titta på vägen, sluta rattsurfa eller vad det är som gör att ni inte hinner se dem i tid,

Häromkring är det inga problem med ”epa”-raggarna då de håller undan så gått de kan, oftast kan de mer trafikregler än gemeneman, och sköter trafikreglerna bättre än många andra!
Tycker ni själva ska växa upp och fundera på varför ni blir så arga på småsaker?

18-20åringarna med körkort framför sina fordon sämre om än mer sidvägs och mer ”idiotiskt”,

Sen att föräldrar tillåter sina barn att framföra fordon som inte är lagliga ex utan fjädrar, spärrar som gör att de går olagligt osv, det kan man inte belasta ungdomen för det är vårdnadshavaren som skall ha skit för det!

Med vänlig hälsning,

Håller helt med! Kör 150-200 mil i veckan i jobbet i södra Sverige och även en del privat och jag upplever det som du skriver, 95% (eller mer!) av 30 km/h-folket följer lagar och regler alldeles utmärkt samt håller undan så gott det bara går.

håller med.. tycker dom mesta visar stor respekt på vägen.. visst att vissa har dålig koll på sin omgivning men det upplever jag att dom flesta bilförarna har problem med oxå.

kör en del på väldigt blandade ställen och dom gångerna jag hamnar bakom dom vilket inte är skit ofta så svänger dom mesta in på fickor för att släppa förbi kön bakom dom.   sen är det ju en del som kör för fort men det stör inte mig.  det är upp till dom att bryta mot lagen.  men det är ytterst ställan jag ser någon köra fort och med dåligt omdöme.. utan dom kör fort för att flyta med i trafiken.    det är olagligt men inget som spelar mig personligen någon roll.  jag som kört skolbuss nära mitt jobb träffar ju på ungdommarna jag kört under flera år och dessa är extremt duktiga och både släpper förbi och tackar om man släpper förbi dom osv. men så har jag fostrat dom sedan dom var små hur man ska bete sig mot sina mottrafikanter..  att man alltid tackar alla som hjälper en i trafiken smile

Vet inte om det är inbillning, men över lag kör A-traktorerna bättre och med större hänsyn till övrig trafik än vad mopedbilarna gör. Vet inte om det beror på den gamla teorin att den som är intresserad av fordon och bilkörning generellt ofta blir en bättre förare? Att dom som har en A-traktor har ett genuint fordonsintresse medan dom som kör mopedbil bara vill slippa paja frisyren...? wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Utmarks-Loke
12 november 2020 · 5 836 Inlägg

Mopedbilar finns knappt här på bygden, det är kanske 1 på hundra A-traktorer. Men jag hade faktiskt en Norsjö Shopper invalidmoped i jag var i moppeåldern big_smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 november 2020 · 13 742 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Mopedbilar finns knappt här på bygden, det är kanske 1 på hundra A-traktorer. Men jag hade faktiskt en Norsjö Shopper invalidmoped i jag var i moppeåldern big_smile

cpgrodan var ju drömmen när man var 15.. det eller en flakmoppe smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lucif3r
12 november 2020 · 2 214 Inlägg

Här kör dom dessvärre som biltjuvar... hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang