5217
Sök

Ehissmotorn går ner trots att fönsterrutan har frusit fast..golf iv gti

4 586 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
skulle hissa ner rutan men då hade det frusit då verkar det som det lossnade något i dörren å motorn började röra på sig utan att fönstret gick ner

vad kan det vara för fel? sad

Colaberoende
1 219 Inlägg
27 januari 2007
Bara att riva isär. Vissa bilar har ett hål i rutan där ett plastclips sitter i.
Det kan vara det som har lossnat eller gått sönder.
På andra bilar kan det vara ett par "klor" som håller i rutan men dom brkar sällan lossna.

/Ena

4 586 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
ja jag tog bort dörrsidan igår men längre verkar man inte komma.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
28 januari 2007
jorre83 skrev:
ja jag tog bort dörrsidan igår men längre verkar man inte komma.

pröva dra ner rutan, för man kan väl se in? kan ha varit så att clipset har lossnat från hållaren, om du kan se in så kan du dra ner rutan, alltså trycka ned hissen så ser du om fönstret sitter löst eller om det när något värre.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

1 893 Inlägg
29 januari 2007
Fönstret har lossat från skenan. Kör upp skena (Alltså elhissen) så den vilar under rutan, när det tinat så rutan kan gå ner, så måste du sätta fast rutan i skenan igen.
Du riskerar just nu att när isen smälter kommer rutan ramla ner, har du otur går den sönder när den landar i botten av dörren. annars står bilen bara där med öppet fönster, så det kan regna in eller förbipaserande har  fri åtkomst till vad du nu har i bilen.

4 586 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
fick ner rutan idag med hjäpt av elhissen men verkar som jag får risa isär det iallfall du rutan inte går ända ner. men det får man ta till sommaren

Sök