Är helt ny här men vänder mig förväntansfull till mer kunniga för att få lite råd vad gäller aftermarket-fälgar. I dagsläget kör jag samma 20-tumsfälgar året runt och byter gummi mellan sommar och vinter. Tanken är att nu istället ha en annan uppsättning fälgar för vintergummit och behålla originalfälgarna för sommardäcken. Initialt tänkte jag på att köpa ett till set original men när prislappen var knappa 20.000 per fälg kändes det lite absurt, speciellt med hänsyn till hur förhållandevis lite den rullar på vinterhalvåret.
Efter lite frenetiskt googlande har jag kollat in diverse nätleverantörer av olika fälgar och det ser ut som att Oz är ett frekvent förekommande alternativ, men jag har svårt att hitta åsikter om dessa fälgar. Mer specifikt tittar jag på https://www.bythjul.com/falgar/oz/oz_le … x20/144652 vilka verkar ha en differens i ET om 12, som tydligen kan vara lite för stor skillnad (original 57, Oz 45) men korrekt bultcirkel.
Är dessa fälgar något att ha? Finns det andra aktörer med bättre alternativ? Smaken är ju som baken men tar tacksamt emot råd, tips, alternativ på verkstäder att åka till och kika på godsaker etc.
Tack på förhand! //Max
Senast redigerat av BoilInBagRis (18 november 2020)