Bygga om Audi A4 1.8t från 97

ToiletPizzaa
24 november 2020 · 7 Inlägg

Tjena
Har en Audi A4 från 97 som jag har i plan att bygga epa på. Självaste bygget har jag inga funderingar över men undrar om ni vet om det är möjligt att spärra styrboxen / ECUn på en sån Audi från det årtalet.
Har som plan att bygga epa på den och sen när dom tiderna är över, så avspärrar jag den och gör tillbaks den till bil, och tror att det hade varit lättast med spärrad styrbox.
Någon som vet om det funkar?

zzr94092
24 november 2020 · 4 385 Inlägg

Du får aldrig den godkänd för att bygga tillbaka till personbil ,finns filmer på Youtube om det..bygga till traktor ska inte vara omöjligt,tänk bara på att du måste ha 60/40,vikt fram/bak..awd,då spelar vikten ingen roll...

ToiletPizzaa
24 november 2020 · 7 Inlägg

zzr94092 skrev:
Du får aldrig den godkänd för att bygga tillbaka till personbil ,finns filmer på Youtube om det..bygga till traktor ska inte vara omöjligt,tänk bara på att du måste ha 60/40,vikt fram/bak..awd,då spelar vikten ingen roll...

#3
Du råkar inte veta hur vikt fördelningen är original? Tänkte den är ju framhjulsdriven så den bör väl vara framtung då o då borde inte så mycket behövas göra för å få den 60/40

zzr94092
24 november 2020 · 4 385 Inlägg

Har ingen aning om det,du får åka o väga innan du börjar med bygget...

mossnisse
9 december 2020 · 1 Inlägg

ToiletPizzaa skrev:

zzr94092 skrev:
Du får aldrig den godkänd för att bygga tillbaka till personbil ,finns filmer på Youtube om det..bygga till traktor ska inte vara omöjligt,tänk bara på att du måste ha 60/40,vikt fram/bak..awd,då spelar vikten ingen roll...

#3
Du råkar inte veta hur vikt fördelningen är original? Tänkte den är ju framhjulsdriven så den bör väl vara framtung då o då borde inte så mycket behövas göra för å få den 60/40

Halloj
Du råkar inte ha kollat upp viktfördelningen? Är inne på att göra samma projekt:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang