Gällande multitroniclådan...den är väldigt behaglig om den är skött. Men hopplöst oinspirerande.
Sköts dessa, så håller de. Nu kommer säkert någon påstå motsatsen, men där vågar jag nästan sätta en halv kopp kaffe på att det kommer från "A6-tiden". Då Audi initialt gick emot tillverkarnas rekommendationer och menade på att de (Audi) inte ansåg att man behövde byta olja. Detta reviderades senare.
Så, om du ska spana på en bil med multitroniclåda; kolla att oljan är bytt i denna var 6000e mil. Går att göra själv, lite "bökigt" och inte helt gratis (CVT-olja är inte tokbilligt).
För att testa lådan kan du göra ett par saker.
Kall; stå still och kör iväg. Inte "mesigt" utan gasa till lite. Om drivningen "rycker till" (lite som om man släpper kopplingen i en manuell väldigt fort) och inget av mina övriga testresultat inträffar, så är där ANTAGLIGEN för lite olja. Detta om lådan bara gör så när oljan är kall.
Ska dock inflikas att detta även till viss och liten del kan uppstå med de tidigare mjukvarorna (dvs om den inte blivit uppdaterad av Audi...går att göra annars)
Nästa test; Håll hastighet (typ 80-90), bromsa ner till 20-30 något, och gasa sen igen. Bilen ska inte rycka till där. Gör den det KAN det vara så enkelt som dragläget är feljusterat (går att göra med vcds), men det kan också vara lite värre som en småbråkande databox.
Stå still och gasa iväg, om det känns som om bilen "slirar på kopplingen" så....gå där ifrån

Och vid jämn hastighet, låt säga 80km/h och plan mark, släng ett öga på varvräknaren, den ska inte "hoppa". Det är ett tecken på att kedjorna börjar bli slitna, vilket i sin tur ofta är ett tecken på att den inte fått den servicen den kräver.
Då jag kört både B6 och B7, så är iaf det JAG skulle kolla närmare på rost i skärmkanterna och i framkant av bakre hjulhusen (mot bakdörrarna alltså).
Ja, utöver ovan med lådan då.
Sen hänger givetvis allt på priset.