bemdo skrev:
Jag tänker om man kan svetsa igen dom gamla hålen och borra nya. Och sedan verkar det som hålen som ligger mot motorblocket rätt lik förutom att det är lite bredare på 20v.
Att svetsa och borra i gjutgods är möjligt förstås. Krävs dock att man har grejer och kunskap för att det ska bli riktigt bra. Matchar inte kanalerna i topp / grenrör så blir det dåligt flöde vilket kan orsaka problem.
bemdo skrev:
Man kanske också möjligtvis kan ta första delen från 10v grenröret och andra delen från 20v och svetsa ihop!
Glöm den tanken.
Sen är det ju lite annat som lär lösas. Turbon vill ha olja, både in och ut. Har man tur så finns det pluggade uttag i blocket redan. Sen ska man ju helst ha vatten till turbon också. Nån sorts rör mellan lufttempgivare och turbon. Och så är det ju frågan om vad som händer när motorstyrningen känner av att det blir laddtryck.
Mitt råd: byt bil.