5430
Sök

Däckfirman pajade minst en fälg

29 Inlägg
3 juni 2021
Trådstartare
Hej! Hade inne fälgarna och fick nytt gummi. När jag kom hem såg jag att lacken skavts av på flera ställen. Jag är ju 100% på att det inte fanns något slav innan efter som jag tvättade/polerade och slängde på ”wheel armour” dagen innan, då granskade jag fälgarna ganska väl och skulle isf sett om det var något. Jag har ju dock inga bevis förutom att man verkligen ser att det är nya skador. Fälgen är ju antracitgrå så när den lacken skavs av syns det superväl. Har skickat över bilder till firman men dem har la gått för dagen. Vad kan man kräva för ersättning och hur ska man gå vidare?

https://www1.garaget.org/gallery/images/238/237187/237187-24b0ffb38ea0ede080e4851cca74b6f7.jpg

4 553 Inlägg
3 juni 2021
Det blir ju ord mot ord,lite jobbigt..

7 669 Inlägg
3 juni 2021
Att påstå att däckfirman "pajade" en fälj är väl bra magstarkt!
Den är väl fullt användbar trots en minimal repa.

29 Inlägg
3 juni 2021
Trådstartare
torsen skrev:
Att påstå att däckfirman "pajade" en fälj är väl bra magstarkt!
Den är väl fullt användbar trots en minimal repa.

Jo förvisso men det fanns ingen repa när jag lämnade in fälgen. Jag anser att saker ska komma tillbaka i det skick det va när man lämnade, inte i skadat skick.

Forummoderator
18 290 Inlägg
3 juni 2021
Jaså, de orkade inte tejpa fälgarna.
Du är nog rökt med och komma dagen efter.

Är de däcken EU-märkta???

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

29 Inlägg
3 juni 2021
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Jaså, de orkade inte tejpa fälgarna.
Du är nog rökt med och komma dagen efter.

Är de däcken EU-märkta???

Antar nästan det med, skickat bilder så att verkstan ska få se iaf, men räknar med att jag får hitta nåt lackstift å fylla i själv.

Däcken är landsail quirin 880 eller vad dem heter. Cheap Charlie varianten smile men detta är mest ett test. Skulle kolla om det funkar med 245/35 19 på min bil utan att det känns som om det är en Bobbycar man åker på. Känns det ok så blir det annat lite dyrare till nästa sommar men jag vill ändå inte ha massa skav på fälgen. Som jag inte ens gjort själv. Hade jag kört på en kant så hade jag fått ta mig för pannan, svära på mig själv men nu är det någon som ska vara proffs på det dem gör som istället gjort sönder mina grejer.

* Voff voff *
10 970 Inlägg
3 juni 2021
Trist! Alltid surt när man krasst betalar för att någon förstör ens saker. Förhoppningsvis står dom för vad dom gjort och ersätter dig. Är fälgarna nya är det ju nya oskadade som gäller skulle jag säga, men är dom begagnade får ni väl komma överens om något.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

29 Inlägg
3 juni 2021
Trådstartare
Brådhis skrev:
Trist! Alltid surt när man krasst betalar för att någon förstör ens saker. Förhoppningsvis står dom för vad dom gjort och ersätter dig. Är fälgarna nya är det ju nya oskadade som gäller skulle jag säga, men är dom begagnade får ni väl komma överens om något.

Begagnade men i princip i nyskick, en tunn repa här å där men inget igenom lacken som det blev

* Voff voff *
10 970 Inlägg
4 juni 2021
Bara en fråga, dom är inte plastidipade? Tänker att "lacken" ser ut lite som det på första bilden?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

29 Inlägg
4 juni 2021
Trådstartare
Brådhis skrev:
Bara en fråga, dom är inte plastidipade? Tänker att "lacken" ser ut lite som det på första bilden?

Tyvärr inte, hade varit gött

Sök