Volvo 245 b230f 1988. Läcker bränsle.

Eleeb90
17 juni 2021 · 345 Inlägg

Hej! Jag har en volvo 245 från 1988 med b230f motorn. Jag tyckte den drog mycket bränsle då jag körde hem den här om dagen. Den drog 1.3 liter milen typ. Tankade fullt körde sen tanka fullt igen.

Jag hade en 740 med samma motor den körde jag på 0.75 landsväg. Så jag tänker att man då kunde köra den kring 0.8 typ.

Iaf den läcker nånstans under förarstolen.
För tillfället har jag satt ett uppsamling kärl under. Det rann nog ut ca 5 liter då den stöd under natten.

Någon som vet om det kan vara bränsle slangen någon av bränslepumpen eller bränsle filtret. Det kan ju vara tex i skarven på en slang. Mvh

Senast redigerat av Eleeb90 (17 juni 2021)

Mew
17 juni 2021 · 2 157 Inlägg

Någonstans vid pump/filter där ja. Anslutning eller något som är sönderrostat. Varför inte bara lägga dig ner och kolla varifrån det kommer istället för att vi ska gissa? Både snabbare, enklare och mer exakt. smile

Eleeb90
17 juni 2021 · 345 Inlägg

Mew skrev:
Någonstans vid pump/filter där ja. Anslutning eller något som är sönderrostat. Varför inte bara lägga dig ner och kolla varifrån det kommer istället för att vi ska gissa? Både snabbare, enklare och mer exakt. smile

Tack. Jo haha var lite lat för att ta fram domkraft å pall bockar ikväll. Bilen är ganska låg sänkt.

Senast redigerat av Eleeb90 (17 juni 2021)

zzr94092
17 juni 2021 · 4 385 Inlägg

Men fan,hissa upp o kolla, vi kan väl inte se var det läcker...

Utmarks-Loke
17 juni 2021 · 5 833 Inlägg

Du måste ju ändå ta dig under bilen för att fixa felet, så billigt är det inte med bensin att man kan åka omkring med ett sånt läckage. Dessutom stor brandrisk. Jag skulle inte vilja parkera i närheten av en bil som läcker 5 liter på en natt, och jag skulle inte vilja ha den stående i närheten av mitt hus.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juni 2021 · 13 736 Inlägg

efter det här kommer du inser att bränslefiltret har rostat hål smile     väldigt vanligt fel.  derför man ser till att hålla sånt i skick..  man lägger sig väll direkt och kollar var det läcker när det rinner bensin om en bil. man går ju knappast in och gör något annat tills man fått läckan tätad..smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang