Reservdelar från Autodoc som blev utbytta mot annat märke

Hedis62
19 juli 2021 · 53 Inlägg

Beställde nya länkarmar från Autodoc till bilen ,mb w203 och när jag slutfört beställningen så ser jag att dom automatiskt ändrat från Delphi som jag beställde till deras eget märke "Stark".  Mailade dom direkt och skrev ner att jag inte vill ha delarna utbytta mot annat märke och dagen efter så kommer det ett svar,,Stark is a young German manufactur of high quality spare parts, which is comfirmed by three years warranty for its product.
Sen slutade mailet med att om jag vill ha delarna i ursprungsbeställningen så skaulle jag svara på mailet vilket jag gjorde.
Dagen efter kommer det ett svar där det står att orden är redan packad och dom kan inte göra några ändringar. Hela konversationen på engelska och givetvis så har dom inget telnr till någon kundtjänst.
Är det nån här på forumet som fått delar av märket "stark" ?  Finns ju noll info på nätet om dom.
Känns ju som man åkt på en blåsning men det är jag kanske som bara är nojig och inbillar mig att det är ett skitmärke?
Nu står jag i valet och kvalet om jag ska skicka tillbaka delarna när dom kommer och handla från nån annan firma eller montera dit grejerna.
Handlade av dom för att dom var billigast, men har en känsla av att det inte kommer att bli så.

Senast redigerat av Hedis62 (19 juli 2021)

Utmarks-Loke
19 juli 2021 · 5 859 Inlägg

Så gör dom ofta, om man beställer av något random billigt märke så byter dom ut det mot sina egna Stark istället och låtsas som att de gjort dig en tjänst för att deras egna grejer skulle vara bättre. Det är (delvis) därför jag börjat beställa från Trodo istället.

Nybergrobin
19 juli 2021 · 2 382 Inlägg

Inget fel på märket i sig men jag gillar inte hur man gör det.....

simlar
20 juli 2021 · 5 532 Inlägg

Japp, mer regel än undantag när man köper dom billigare märkena.
Sen hävdar Autodoc att dom är av minst samma kvalitet och pekar på sin 3års garanti på just det märket. Vissa blir skitnöjd eftersom Stark är bland dom dyra märkena i prissättning men det är bara bullshit.

Stark är av dålig kvalitet enligt mig, dom delar jag provat montera har haft dålig passform.

Enda gången jag köper från Autodoc är dom få gånger jag inte hittar delarna för vettigt pris någon annanstans.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Hedis62
20 juli 2021 · 53 Inlägg

Lite uppdatering:
Fick mail från Autodoc  och där skriver dom att om jag inte vill ha sakerna så ska jag vägra paketet, och dom betalar tillbaka sen när dom fått tillbaka sakerna,
"Thank you for contacting our customer support.
Please refuse the package at the delivery, and it will return to us.
After we get it back, we will notify you immediately.
Kindly, let us know if once we have them back, you would like to receive the parts you have origimally ordered.
Looking forward for your rpely and have a great day.
In case you have any questions, please contact us and we will do our best to assist you."

Det är ju typiskt att jag har beställt en del andra saker oxå som inte fanns hos Trodo,  det lär väl krångla till det ordentligt  med återbetalning om jag hämtar ut paketet och skickar tillbaka 4 länkarmar och behåller resten som borde vara ok,
så här i efterhand skulle jag kanske ha beställt länkarmar från trodo och dom andra grejerna från autodoc.
Känns som dom gör allt för att man inte ska skicka grejerna i retur.

Utmarks-Loke
20 juli 2021 · 5 859 Inlägg

Du kan nog räkna med problem med återbetalning av pengar, säkert avdrag för frakt osv. Bättre att bara ta emot grejerna och beställa någon annanstans nästa gång. För sanningen är ju att Starks grejer förmodligen är från samma fabrik som Delphi i alla fall, bara med annat namn på lådan...

Hedis62
20 juli 2021 · 53 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Du kan nog räkna med problem med återbetalning av pengar, säkert avdrag för frakt osv. Bättre att bara ta emot grejerna och beställa någon annanstans nästa gång. För sanningen är ju att Starks grejer förmodligen är från samma fabrik som Delphi i alla fall, bara med annat namn på lådan...

Jo det blir nog till att ta emot grejerna,,,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang