8533
Sök

Bluetooth/trådlöst på seat alhambra?

4 Inlägg
11 augusti 2021
Trådstartare
Hej!
Jag har precis köpt en seat alhambra 2011 och jag blir inte klok på hur jag kopplar ihop bilen och mobilen med bluetooth. Jag tycker det borde finnas, jag hittar en inställning under stup där jag kan välja BT-audio on/off. På ratten finns en knapp med en telefon på.
Så det känns som att det borde gå att koppla ihop bil med mobil via bluetooth och sedan kunna ringa/prata trådlöst.

Nån som vet hur man gör?

Vettemannen
11 augusti 2021
El_castor skrev:
Hej!
Jag har precis köpt en seat alhambra 2011 och jag blir inte klok på hur jag kopplar ihop bilen och mobilen med bluetooth. Jag tycker det borde finnas, jag hittar en inställning under stup där jag kan välja BT-audio on/off. På ratten finns en knapp med en telefon på.
Så det känns som att det borde gå att koppla ihop bil med mobil via bluetooth och sedan kunna ringa/prata trådlöst.

Nån som vet hur man gör?

Kollat i instruktonsboken?

/Benny

4 578 Inlägg
11 augusti 2021
Sätt på BT i bilen,sen så ska väl mobilen hitta BT:en..Funkar så i min V60-16..

3 863 Inlägg
11 augusti 2021
zzr94092 skrev:

Precis.

Så är det i våra bilar också.
När telefonen hittat bilens multimedia (säkert "Car multimedia" eller liknande namn) så kommer det upp i bilen om den ska tillåtas ansluta. Sedan frågor om telefonnummerboken ska kopieras, mm.

Men om någon innan ställt in att bilens BT ska vara osynlig för andra, kanske man måste ändra eller lägga till via menyerna själv.

Du kan också ha en telefon för ljudmedia, och en annan för telefonen.

Ungarna ska alltid spela sin spotify-lista, men jag vill ha handsfree om det ringer. Det är möjligt i båda våra bilar.

Nu var inte detta frågan, men tips är att du kan också få teledonens GPS att snacka i bilhögtalarna om det är den som står för ljudet.  Dvs tex Spotify och GPS går att ha samtidigt. GPS tar över när den behöver. GPS och tex FM radio går däremot inte.
Vi nyttjar Google Maps bara.

4 Inlägg
11 augusti 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
El_castor skrev:
Hej!

Nån som vet hur man gör?

Kollat i instruktonsboken?

/Benny

Ja, men inte hittat hur man gör.

/Anders

4 Inlägg
11 augusti 2021
Trådstartare
zzr94092 skrev:

Ja man tycker ju det. Men ingen framgång. Mobilen hittar ingen enhet.

/Anders

Vettemannen
11 augusti 2021
El_castor skrev:
zzr94092 skrev:

/Anders

En dum fråga kanske men har du satt på BT i telefonen?

/Benny

4 Inlägg
11 augusti 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
El_castor skrev:
zzr94092 skrev:

/Anders

En dum fråga kanske men har du satt på BT i telefonen?

/Benny

Ja, jag har i bilen gått in på setup -> BT-audio och valt ON. Sedan från mobilen sökt efter bluetooth-enheter utan att hitta någon.

Of World
3 380 Inlägg
11 augusti 2021
Den borde hitta "My seat" I mobilen,

Alternativt om du går i menyn på stereon "källa" eller "media" och sök på den istället?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Sök