BMW 523i extremt slö

Eliasw
18 augusti 2021 · 33 Inlägg

Hej! Som rubriken lyder så har jag en BMW 523i E61 som är väldigt väldigt slö på låga varv, blir som mest slö då han e varm men är inte pigg då han e kall heller. Väldigt dålig gasrespons på tomgången också då man gasar lite. Har bytt kamaxelsensor givare och luftmassemätare för hade felkod på det men fortfarande inget bättre alls.😑 någon som vet vad de kan va för fel ger fan upp snart 😂

torpis Forummoderator
18 augusti 2021 · 10 572 Inlägg

Har det plötsligt blivit mycket "värre"? Dom bilarna är sjukt slöa, så det kan ju vara i sin ordning.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
viccoA
18 augusti 2021 · 3 109 Inlägg

Kanske katten har rasat ihop?

Eliasw
18 augusti 2021 · 33 Inlägg

torpis skrev:
Har det plötsligt blivit mycket "värre"? Dom bilarna är sjukt slöa, så det kan ju vara i sin ordning.

Ja asså den hade mycket bättre gasrespons när jag köpte den men när jag trycker på gasen nu så e den så slö så de nästan ”delay” på gasen liksom. De e ju ändå 180 hästar

Eliasw
18 augusti 2021 · 33 Inlägg

viccoA skrev:
Kanske katten har rasat ihop?

Hur märker man om katten har rasat?

Utmarks-Loke
18 augusti 2021 · 5 833 Inlägg

Eliasw skrev:

viccoA skrev:
Kanske katten har rasat ihop?

Hur märker man om katten har rasat?

Den blir tät och släpper inte igenom avgaserna. Lossa på skarven innan katten och se om du får liv i bilen, det kommer väsnas men du behöver kanske inte köra så långt.

Annars är det kanske LMM ändå, vad var det för en du satte dit? Piratgrejer är inte alltid så bra, även om de inte ger felkod

Eliasw
18 augusti 2021 · 33 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:

Eliasw skrev:

viccoA skrev:
Kanske katten har rasat ihop?

Hur märker man om katten har rasat?

Den blir tät och släpper inte igenom avgaserna. Lossa på skarven innan katten och se om du får liv i bilen, det kommer väsnas men du behöver kanske inte köra så långt.

Annars är det kanske LMM ändå, vad var det för en du satte dit? Piratgrejer är inte alltid så bra, även om de inte ger felkod

Köpte en begagnad på bildemontering å dom sa den va testad å felfri

Xebers76
18 augusti 2021 · 2 265 Inlägg

Röstar också för kollapsad katalysator

VictorNavara
19 augusti 2021 · 152 Inlägg

viccoA skrev:
Kanske katten har rasat ihop?

llimp mode?

uhlin
19 augusti 2021 · 2 834 Inlägg

Skulle tippa på katalysator jag med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang