Vad kostar det att få en dörr omlackad på firma? (Volvo 940)

JesperBengtsson0504
1 september 2021 · 30 Inlägg

Undrar bara vad det kostar på ett ungefär att lacka om en vänster bakdörr på en Volvo 944 på en firma då jag inte riktigt litar på mina egenskaper.

Jag kunde nämligen inte hitta något om detta så jag passar på att fråga dom som vet, dörren är rost och buckelfri i detta fallet.

Tack för svar.

Senast redigerat av JesperBengtsson0504 (1 september 2021)

Lucif3r
1 september 2021 · 2 214 Inlägg

2-3000 kanske, beroende på lack(solid, metallic, pearl).

JesperBengtsson0504
1 september 2021 · 30 Inlägg

Lucif3r skrev:
2-3000 kanske, beroende på lack(solid, metallic, pearl).

Det var ju inte dåligt med pengar fattar ju dock varför det kostar en peng. Dumma är ju att jag måste nästan få en dörr om lackad då färgen på bilen värkar vara lite ovanlig.

husseman
1 september 2021 · 1 590 Inlägg

Hmm, låter billigt..lacknissarna e´inte blyga o ta betalt.  En kofångare brukar kosta runt 4-7k.
Där finns det kulor att tjäna om man vill lära sig lacka själv.  Allt finns på nätet, o går nog göra för en bråkdel av priset.- fast man får ju polera o styra en del sj. Har man tiden, så kan man göra en bra lack sj. Så e´det nåt ja kan Rek. så e´det just detta.  Att lära sig byta kamrem på en V70 är rätt menlöst.. till o med analfabeter fixar detta. Men, folk som kan få till en hyfsad lack- såna e´det brist på. Bara ett tips- ifall du vill göra o lära dig nåt, som inte alla kan.

mvh/husse

Hamilton
2 september 2021 · 8 864 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, låter billigt..lacknissarna e´inte blyga o ta betalt.  En kofångare brukar kosta runt 4-7k.
Där finns det kulor att tjäna om man vill lära sig lacka själv.  Allt finns på nätet, o går nog göra för en bråkdel av priset.- fast man får ju polera o styra en del sj. Har man tiden, så kan man göra en bra lack sj. Så e´det nåt ja kan Rek. så e´det just detta.  Att lära sig byta kamrem på en V70 är rätt menlöst.. till o med analfabeter fixar detta. Men, folk som kan få till en hyfsad lack- såna e´det brist på. Bara ett tips- ifall du vill göra o lära dig nåt, som inte alla kan.

mvh/husse

Tar man med i beräkningen tiden det tar att lära sig själv och pryttlarna man måste ha så är det nog billigare att lämna till någon som redan kan.

Fotograf på tierpidag.se
candyweiss
2 september 2021 · 876 Inlägg

Jag drar till med runt 5000:-

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 september 2021 · 14 048 Inlägg

JesperBengtsson0504 skrev:
Undrar bara vad det kostar på ett ungefär att lacka om en vänster bakdörr på en Volvo 944 på en firma då jag inte riktigt litar på mina egenskaper.

Jag kunde nämligen inte hitta något om detta så jag passar på att fråga dom som vet, dörren är rost och buckelfri i detta fallet.

Tack för svar.

Ring och fråga!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
uhlin
2 september 2021 · 2 834 Inlägg

Vettemannen skrev:

JesperBengtsson0504 skrev:
Undrar bara vad det kostar på ett ungefär att lacka om en vänster bakdörr på en Volvo 944 på en firma då jag inte riktigt litar på mina egenskaper.

Jag kunde nämligen inte hitta något om detta så jag passar på att fråga dom som vet, dörren är rost och buckelfri i detta fallet.

Tack för svar.

Ring och fråga!

/Benny

Absolut bästa sättet att få reda på pris.
Dom vet absolut.

JesperBengtsson0504
2 september 2021 · 30 Inlägg

Vettemannen skrev:

JesperBengtsson0504 skrev:
Undrar bara vad det kostar på ett ungefär att lacka om en vänster bakdörr på en Volvo 944 på en firma då jag inte riktigt litar på mina egenskaper.

Jag kunde nämligen inte hitta något om detta så jag passar på att fråga dom som vet, dörren är rost och buckelfri i detta fallet.

Tack för svar.

Ring och fråga!

/Benny

Det var faktiskt en ganska bra idé ju.

zzr94092
2 september 2021 · 4 388 Inlägg

Tror åxxå på 5T,om dörren är felfri!!

JesperBengtsson0504
2 september 2021 · 30 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, låter billigt..lacknissarna e´inte blyga o ta betalt.  En kofångare brukar kosta runt 4-7k.
Där finns det kulor att tjäna om man vill lära sig lacka själv.  Allt finns på nätet, o går nog göra för en bråkdel av priset.- fast man får ju polera o styra en del sj. Har man tiden, så kan man göra en bra lack sj. Så e´det nåt ja kan Rek. så e´det just detta.  Att lära sig byta kamrem på en V70 är rätt menlöst.. till o med analfabeter fixar detta. Men, folk som kan få till en hyfsad lack- såna e´det brist på. Bara ett tips- ifall du vill göra o lära dig nåt, som inte alla kan.

mvh/husse

Får nog lära mig att lacka då tror jag, kan ju kanske tjäna en slant på det också om man har tur.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang