Service Audi B9 Diesel, alternativ till auktoriserad service?

ulfie81
15 september 2021 · 29 Inlägg

Halloj

Dags för service inom kort, kollade med audihandlarna i Göteborg med omnejd, jävlar va dyrt det var, mellan 7800-8500kr, för en grundservice utan tillägg. Kollade innan jag köpte bilen förra året, då låg denna service på dryga 5000, fan har hänt sedan dess smile är det "slutet" på pandemin som gjort att kostnaden gått upp så mycket, hämta in lite pengar när folk börjar köra bil igen?

Har servat tidigare bilar hos Audiexperten (Bo& Jimmy Bilservice) som gjort ypperligt jobb till halva priset.

Hur tänker ni med auktoriserad verkstad kontra MECA/mekonomen eller småverkstäder?
Rent krasst är det ju ingen egentlig skillnad och det får ju inte påverka garantier etc enligt konkurrensregler.
Skulle det påverka måste Audi kunna påvisa att service är gjord på felaktigt sätt.

Man blir ju lite snål när det skiljer så mycket som 50%, vem vill spendera tusenlappar i onödan

//Ulf

Mossan1
15 september 2021 · 2 752 Inlägg

Jag servar min A4 B9 Quattro 2.0TDI från 2017 på Autoexperten.
Billigare och ligger bra geografiskt, då jag kan lämna bilen före jobbet.

Senast redigerat av Mossan1 (15 september 2021)

viccoA
15 september 2021 · 3 109 Inlägg

Det påverkar inte andrahandsvärdet att använda andra verkstäder än märkesverkstaden.

Kolla så att de kan fylla i elektroniska serviceböcker samt är fackmannamässiga.

ulfie81
15 september 2021 · 29 Inlägg

viccoA skrev:
Det påverkar inte andrahandsvärdet att använda andra verkstäder än märkesverkstaden.

Kolla så att de kan fylla i elektroniska serviceböcker samt är fackmannamässiga.

Fylla i/nolla kan dem på audiexperten så den biten är ok. Och som sagt, alltid varit nöjd med deras jobb innan, står på hemsidan " vi utför alla arbeten enligt audis riktlinjer och lämnar garanti på service"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang