Köpråd: Peugeot 207 gti/thp

jakjan
22 september 2021 · 37 Inlägg

Hej, har kollat på Peugeot 207 gti/thp, jag gillar just denna typ av bil för man ser inte en peugeot som snabba bilar. Det är därför jag har kollat på gti/thp som har 150-175hk. modell åren brukar ligga runt 2007-2010.

motor i dessa 150hk peugeots är om jag inte har fel thp 1.6 150-175hk

Har sökt runt lite och det står lite om fel och massa andra saker gällande motor, vill veta mer om motor då en 1.6 som trycker ut 175hk inte låter så stabilt.

Sen vet jag inte om folk som köper sådana bilar betalar 10-20k och tror att dom ska gå skit bra. "Säger inte att man inte kan få en bra bil för 10-20k"

Men pris budget: 30-45k

miltal brukar ligga på 8-15k för priset.

Är ju lite dumt att fråga för det flesta frågor man får är att ibland har man tur och ibland har man otur. Men det säger inte mig så mycket. Det måste finns bra exempel på fel eller förekommande fel när man kollar på bilen. Om bilen ser och låter felfri och en månad senare så pajar den helt. Det låter inte som att man har kollat igenom den helt.

Men någon som skulle vet hur det är att äga en sådan bli eller om ni rekommenderar det.

Jag vill inte direkt köpa en sport/racing bil som är byggd för hästar och snabbhet och bana.

Peugeot 207 gti 150hk 2008 ser ut som en helt vanlig 207 med 95hk. Det jag inte vill ha i en bil är just sport utrustning som fjädring, motor delar, etc etc. För sådana delar är mycket dyrare att byta ut om det blir fel på dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang