Det är nog snarare så att det dyraste man kan göra är att lämna in bilar med diffusa fel. Det är bättre att skaffa sig nå´n form av kunskap kring felet och sedan mer precisera för verkstaden. Annars springer notan snabbt iväg.
Begagnade bilar i den prisklassen kommer alltid kräva reparationer (om dom höll lika bra som en ny bil skulle dom kosta därefter och det gör dom ju inte).
Däremot kan det finnas en poäng i att kolla runt lite, dels som sagt för att skaffa sig kunskap innan man lämnar in bilen och dels för att jämföra priser.
Just i det fallet du beskriver här så känns det ju mer som en klumpig hobbymekaniker än att bilen skulle vara dålig. Att den fortfarande går i limp mode och inte går som den ska hänger helt säkert ihop med det första som orsakade detta, nämligen när hobbymecken bytte ventilkåpspackningen och förstörde slangar.
Så med det sagt så förstår jag att det blir dyrt för dig i längden, men det kanske inte behöver bli det om du löser problemen på ett annat sätt...
Senast redigerat av Brådhis (3 februari 2022)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...