Mmbbb skrev:
Som totalt okunnig så tror jag att jag råkat ut för ett eller kanske två fel!? Eller i värsta fall flera!!?!
Jag har en Skoda Kodiaq 2018.
När jag kör AC / fläkten hörs ett bubblande ljud på båda sidor ungefär i höjd med framsätets stolars bakkant. Liksom på sidan längs med golvet på båda sidor.
Det gurglar/bubblar som om man tog ett sugrör och blåste i ett glas med vatten för att beskriva det enkelt, men givetvis mycket högre.
Stänger jag av AC och bara kör fläkt hörs ljudet också. Stänger jag av båda AC och fläkt tystnar det. Detta märkte jag för ca en vecka sedan men har ignorerat problemet för läste någonstans att det var ”normalt” men nu tycker jag det låter onormalt mycket.
Körde nyss och när jag parkerade öppnade jag huven för att se om jag såg någonting konstigt även om jag är totalt okunnig.. Upptäckte att locket till bromsvätskebehållaren ligger på sidan av, som att någon lagt det på en ”plan” del under huven. Det är mycket och ljusgul vätska i behållaren. Långt över max och ända upp i ”silen”.
Bromsvätskan byttes i slutet på mars. Kan verkstaden ha glömt att skruva på locket? Isf lär jag ju ha massa fukt i systemet nu. Kan det ge upphov till bubblande ljud när jag kör fläkten eller är det två olika problem.
Verkstaden är stängd och öppnar på måndag. Vågar jag köra bilen? Vad kan det vara?
Märker inget konstigt med bromsarna när jag kör.
Hjäääälp!