*ta bort*

Vansterfilen
7 november 2022 · 95 Inlägg

**

Senast redigerat av Vansterfilen (14 februari 2023)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2022 · 17 473 Inlägg

Honda Civic Type-R.
Kul grej som håller bra!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
7 november 2022 · 2 370 Inlägg

Snabb - billig - pålitlig
Välj två.

Hade jag skaffat något att härja runt med i i vinter så hade jag köpt en gammal C-klass.
Snabba är dom däremot inte, å andra sidan så är en RCZ ingen vidare raket det heller.
Och vad gör det om det ändå är snö på vägarna? (Plus att man kan åka brett med Mercan oavsett väglag.)

Up the RA
amazinjoey
7 november 2022 · 1 139 Inlägg

Honda Civic Type-R.
Håller bra och är kul!

Brådhis * Voff voff *
7 november 2022 · 10 278 Inlägg

En Porsche Boxster får du nästan för under 100000:-. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
7 november 2022 · 10 278 Inlägg

Vansterfilen skrev:

Brådhis skrev:
En Porsche Boxster får du nästan för under 100000:-. smile

Som hängivet Porsche-fan är jag sjukt sugen på en Boxster. Men att lägga strax över 100k för en ca 20-år gammal bil med 20000 mil på mätaren känns lite för tufft för att jag ska våga slå till.

Om du istället funderar på varför en så gammal bil med dom milen kostar dom pengarna så känns det kanske bättre? smile Att köpa en kvalitetsprodukt med bevisat bra andrahandsvärde är ju inte direkt dåligt. wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Putteliten
7 november 2022 · 9 077 Inlägg

Kollade på Peugeot RC-Z, 207 RC och även Mini Cooper S för 2 år sen. Alla 3 har samma motor och är tydligen ingen vidare maskin att vara pålitlig. Dels kamkedja, men också en del elfel på dom också.
Det slutade med att jag köpte en Volvo V40 2.0T för 9000:- så länge och jag vet fortfarande inte vad jag vill ha för kul bil. 🙈
Inte den roligaste bilen men den går bra och startar i ur och skur. Har endast kostat på en en hjulinställning, annars har den bara rullat….

amazinjoey
9 november 2022 · 1 139 Inlägg

Hur gammal är du ?  Tänk på att försäkringskostanden är något...

Putteliten skrev:
Kollade på Peugeot RC-Z, 207 RC och även Mini Cooper S för 2 år sen. Alla 3 har samma motor och är tydligen ingen vidare maskin att vara pålitlig. Dels kamkedja, men också en del elfel på dom också.
Det slutade med att jag köpte en Volvo V40 2.0T för 9000:- så länge och jag vet fortfarande inte vad jag vill ha för kul bil. 🙈
Inte den roligaste bilen men den går bra och startar i ur och skur. Har endast kostat på en en hjulinställning, annars har den bara rullat….

Kände samma och kör en 9-5an som extrabil och "rolig bil"  Den e fan roligare än de flesta av sportigare bilarna jag kört

SportPilot Ubåtsingenjör
9 november 2022 · 7 229 Inlägg

Porsche Boxster är ett bra alternativ, eller en 944 smile

Rcz var jag också lite sugen på för några år sen, men fick aldrig rätt känsla för bilen vid provkörning.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
xXSammy
12 november 2022 · 6 569 Inlägg

Fiesta är den driftsäkraste Forden som finns.

Självjusteringen till trumbromsarna kan gå sönder vilket ger en mysko pedalkänsla för bromsen men eftersom ST:n har skivor bak är det ett ickeproblem

Kanske att rattaxeln/styrkolumnen börjar knacka men det var ett problem på de tidigare (2008-2013)

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang