5262
Sök

Plåtslageriverkstad?

3 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Tjena

Äger en BMW Coupé 92 och nu är det så att jag fick ett släpp och gled in i en betong sugga i ca 45 km/h med vänster framdel.
Då gick en del prylar sönder så som blinkers, lyckta, stänkkopa, frontplåt/grillsarg + lite till och det är så att jag har bara halvförsäkring då bara den ligger på 1000kr / månaden vilket jag tycker är hyffsat dyrt. så jag for till en plåtverkstad och eftersom det bara är halvförsökring så får man pröjsa delarna själv och allt som allt skulle de gå på 18 jävla tusen med arbete moms och hela faderullan. då jag köpte bilen för 22 så känns det lite bortkastat.
Så min fråga är om det är någon som vet någon verkstad där man kan få ner priset en hel del, här i uppsala trakterna? kan ju tänka mig att åka en bit också..

ha det gott /mvh

3 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
någon? (=

2 123 Inlägg
6 februari 2007
Sälj bilen som reservdels bil, bör ju kunna få ut runt 5000 kr för den iaf.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 februari 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Sälj bilen som reservdels bil, bör ju kunna få ut runt 5000 kr för den iaf.

Tyvärr är det bästa lösningen ibland.

Är motor och låda m.m i bra skick så kan du få några lappar för den.

Ska själv sälja Clion som reservdelsbil tänkte jag sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

3 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
jo ibland så.. men det är ju lixom egentligen inga stora grejjer som ska bytas.. de är det som chockar mig.. allt skulle jag egentligen kunna fixa själv. förutom lackeringen plus att jag har ändå planer på att byta fronten osv.. det som kostade va momsen på typ 3000, och arbetet och skit.. sen är ju lyktor ganska dyrt..

Envis optimist
454 Inlägg
6 februari 2007
Gör det själv osså lämnar du in det på lackning sen om du känner att du klarar av det. Billigaste alternativet förrutom att sälja i delar.

12 086 Inlägg
7 februari 2007
Åk till en plåtverkstad som inte ligger i sthlmtrakten (för mig som östgötte är allt där uppe sthlm, inkl uppsala smile )  Här kostar de inga 18 tusen för lite plåt o plast iaf.

Men 45 in i en betongsugga? Säker på att inget är snett då, de borde blitt en ganska regäl smäll..

Sök