Vilken motor passar i min vectra

Tuben
8 februari 2007 · 238 Inlägg

Ja som rubriken lyder, Vilka andra motorer passar i min opel vectra 97 sitter 1,8 ecotec i nu sad ... 2.0 ecotec antar jag passar men det är ju inte häller så mycket att hurra för.

Någon annan motor som passar utan för mycket ändringar, andra opel motorer eller saab motor eller förslag tongue gärna turbo motor tongue Vilken motor hadde ni slängt i, ska ju gå så bra som möjligt. Antar att jag inte kan få ut så mycket ur 1,8 ecotec tongue

Tack på förhand

rideharddiefree Höbonde
17 februari 2007 · 228 Inlägg

Jag har en Opel Vectra 2.0i -90 och den sitter det ett simons sportavgassystem 2.5" på. Jag tycker den går hur fint som helst. Jag tycker du ska sätta på en turbo bara för att det är ett jävla jobb att byta motor!big_smile Min Opel väger bara 1190 kg, vilket inte är speciellt mycket! Byta till 2 liters motorn och sätta dit turbo, sen så kör du sänkningssats å  andra fjädrar!big_smile Chipp finns ju också big_smile Men att byta motor är jobbigt big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
PeppeVectra Peppe Vectra
17 februari 2007 · 1 076 Inlägg

banka dit en turbo så får du ju jättekul på bes sen... ERG ventilen funkar inte som den ska, å den måste vara där, farligt med observanta besgubbar

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
JockeT
5 april 2007 · 1 010 Inlägg

e inte så kunnig...sv¨rt att montera tubro på en verctra 96a??
vilka problem kan uppstå?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang