Snygga till skrapade fälgar? (enkelt)

pirx
5 mars · 53 Inlägg

Hej!

Finns det något (enkelt) man kan göra för att snygga till såna här repor?
Med "enkelt" menar jag utan tillgång till egen verkstad ungefär (bor i stan i lägenhet...).

Bara slipa med lite sandpapper helt enkelt kanske? Först lite grövre och sedan finare.
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43328/43328-237a41309730fd54e334b23354943aab.jpg

jaka54
6 mars · 5 753 Inlägg

Du kan fila och slipa med sandpapper (naturligtvis med en liten träkloss) och sedan spackla,  spruta på sprutspackel (finns på sprayflaska) slipa med 240-300 papper och sedan spruta på med sprutspackel igen och slutligen slipa med 500-600 papper (naturligtvis torrslipa, inte med vattenslippapper) och sedan spruta på färg.
Allt detta gör man utomhus när det är varmt ute!
Bor man olyckligtvis i stan så lämna bort ! Kostar ca 1600:-per fälg hos en billackerare

Oj! Såg att skadan var på en yta som inte är lackad. Då måste man slipa och sedan polera upp ytan. Bra mycket svårare att fixa till än jag beskrev ovan.
Hör med en billackerare om de kan fixat!

Senast redigerat av jaka54 (6 mars )

pirx
11 mars · 53 Inlägg

@Jaka54
Tack för svar! Det låter som lite för svårt för mig att göra själv yes:) Tur att varken bilen eller fälgarna är helt nya:)

Blanke
20 mars · 340 Inlägg

Beror på hur mycket däcken betyder för dig. Om det är gamla fälgar och du inte vill spendera pengar så kan du väl pröva sanda och putsa. Det kommer ju inte att bli värre så att säga. Men du bör kanske inte lyssna på mig då jag INTE är en person som värderar bilens utseende.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang