Köpråd

QuarterGuy
27 mars · 2 Inlägg

Hej alla bilkunniga, min bil är på sina sista ben och jag skulle behöva lite förslag på vad jag ska skaffa för ny bil.

Min budget är ca 100 000, Jag behöver den mest för att åka till och från jobbet. Vilket tar ca 20 min.
Jag bryr mig inte så mycket om utseende. Skulle vara bra om den va pålitlig, hade gott med bagageutrymme  och bensinsnål.

SportPilot Ubåtsingenjör
27 mars · 7 232 Inlägg

Valfri Toyota som ryms i din budget, större bil drar generellt mer bränsle men du får samtidigt mer utrymme.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
QuarterGuy
27 mars · 2 Inlägg

SportPilot skrev:
Valfri Toyota som ryms i din budget, större bil drar generellt mer bränsle men du får samtidigt mer utrymme.

Vad skulle du säga gör Toyota till ett bra märke?

SportPilot Ubåtsingenjör
27 mars · 7 232 Inlägg

QuarterGuy skrev:

SportPilot skrev:
Valfri Toyota som ryms i din budget, större bil drar generellt mer bränsle men du får samtidigt mer utrymme.

Vad skulle du säga gör Toyota till ett bra märke?

Dokumenterad statistiskt hög driftsäkerhet
Generellt så håller deras bilar ihop bäst, bland de vanliga Svensson bilarna så har de låg förbrukning också, då räknar jag bort bilar som landcrusier, supra, tundra osv

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars · 17 485 Inlägg

Jag har alltid förespråkat Prius. En gen3 drar under 0,5 l/mil. Stor bil med mycket utrustning. Däremot ska man vara en smula försiktig vid köp av en sådan i dagens läge. 100k räcker till en som är 15 år gammal. Det är för gammalt för en hybrid. Sen kan man göra ett klipp så klart! Det är en sak! Är den alltid servad på Toyota så kollar de hybridsystemet varje år.

Skulle säga valfri Toyota bensinbil eller en KIA Ceed. Med automat så klart.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
27 mars · 320 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jag har alltid förespråkat Prius. En gen3 drar under 0,5 l/mil. Stor bil med mycket utrustning. Däremot ska man vara en smula försiktig vid köp av en sådan i dagens läge. 100k räcker till en som är 15 år gammal. Det är för gammalt för en hybrid. Sen kan man göra ett klipp så klart! Det är en sak! Är den alltid servad på Toyota så kollar de hybridsystemet varje år.

Skulle säga valfri Toyota bensinbil eller en KIA Ceed. Med automat så klart.

15år reagerade jag på
Sedan in såg jag att 2009 var femton år sedan
Håller med om prius och lägger till yaris hybrid och första modellen aris hybrid
Ceed med Automatarna är inte snåla men väldigt pålitliga

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang