2684
Sök

Amazon startar inte vid kallstart

4 Inlägg
11 juni
Trådstartare
#1
Min amazon 67 strombergförgasare startar inte efter den stått ett dygn, har bytt bränslepump bränslefiltret bytt, finns bensin idet startar bara efter startgas eller nötning på starten när den är startad går det hur bra som helst att starta är det bensin som försvinner under när den står tacksam för svar

298 Inlägg
12 juni
#2
Antagligen hål på bränsleröret som gör att bensinen rinner tillbaka till tanken.

4 Inlägg
12 juni
Trådstartare
#3
nä kan det inte vara bensin ligger kvar ända upp till förgasaren kommer bensin i slangen direkt du vrider på nyckeln måste vara nått att förgasaren släpper bensinen

6 079 Inlägg
12 juni
#4
??? Förstår inte riktigt vad du menar!  Sätt gärna ut punkt och kommatecken så blir det lättare att förstå.
Kommer det soppa ut ur slangen till förgasaren när du vrider på tändningsnyckeln?? Sprutar det ut är det inget fel på bränslepumpen...men kommer det bara lite soppa så är det den mekaniska pumpen det är fel på.


7 376 Inlägg
12 juni
#5
han menar,  ta lös slangen till förgasaren på förgasaren,, kommer det bensin ur slangen från bränslepumpen, så är det problem i förgasaren, annars är det backventil i bensinpumpen som förmodligen är kaik


4 Inlägg
12 juni
Trådstartare
#6
provade o ta bort bensinslangen när den stått över natten fick köra många varv innan bensin kom, tog sedan bort slangen som kom från tanken in i pumpen ( det sitter en ny pump )  märkte att det droppade bensin ifrån pumpen  den skall väl vara tät bakåt

4 Inlägg
12 juni
Trådstartare
#7
hade det här problemet när jag köpte bilen
inhandlade en ny pump o filter  men problemet kvarstod   men bensinen ska väl ånda inte rinna tillbaks i tanken även om pumpen är paj finns ju ingen avluftning på tanken luftas väl genom tankpåfyllningen

6 079 Inlägg
13 juni
#8
På min 64:a Amazon (med mekanisk pump under glaskupål )så har jag för mig att det sitter en backventil i pumpen (två membran) och det borde ju innebära att soppa inte ska kunna rinna bakåt till tanken.
-Har du bra tryck på soppan när du vrider om tändningsnyckeln , det ska spruta i röret från pumpen!



Sök