2730
Sök

Lite frågor angående S40 2.0t.

945 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Har precis skaffat en s40 2.0t-99
Är lite orolig eftersom den stryper när man försöker gasa på för hårt. Jag vet att den gör så när det är halt ute men den gör även så på torr väg. Frågan är då, är det för att hjulen spinner och bilen tror att det är halt eller är något fel? Det sitter dubbdäck på om det kan hjälpa med era svar. Inga missljud och igår funkade de klockrent att gasa på! Men sen va de samma sak igen.
Tiläggas bör är att bilen är chippad. steg 3 atech.

Knegare
62 Inlägg
14 februari 2007
ett bra tips är att gå in på x40nordic.com men jag har min inne poå reparation nu pga att bilen hacka och till slut så la turbon av. det visade sig att en axel till turbon hade lagt av och sedan hackningen var att bränslepumpen va dålig. Bpumpen kostar 2700 ny men det finns bra begagnade. detta fel syns inte när man kopllar in dator och ska enligt volvo själva va ett vanligt problem...

MVH Rille

945 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Gick in där o sökte lite. Hittade dock inget konkret svar på mina symtom.Ska kolla upp bilen i helgen lite så kanske man kan hitta ett svar. Men kan du beskriva ditt hack och hur det kändes så kanske man kan dra paraleller och se om det kan vara samma problem med min bil?

Sök