2457
Sök

Köpa nya sommardäck, vad ska man tänka på?

269 Inlägg
13 april
Trådstartare
Mina sommardäck har börjat närma sig utgångsdatum, de börjar se för slitna ut. Finns ju en uppsjö däckmärken att välja på, av olika egenskap, "low noise", bränslesnål, etc...

Vill ju inte betala skjortan för däck samtidigt som jag inte vill snåla på säkerheten. Bilen är ju rätt gammal, har inga superfinesser med ABS och annat. Vet inte hur mycket däcken kompenserar för det egentligen.

Hur fasen ska man tänka egentligen? Ta de som ser snyggast ut?

269 Inlägg
15 april
Trådstartare
Sportigt kör jag då inte. Det är mer brukskörning typ. Kör till och från förskola/jobb några gånger i veckan. Blir nån längre körning på landsväg/motorväg emellanåt. Snittar väl 500-1000 mil per år på sin höjd. Kör inte som en "galning", har barn i bilen majoriteten av tiden.

Är en Honda Accord från 1992. Fälgen är på 14 tum.

Jag har åkt på Nankang på sommardäcken.

269 Inlägg
23 april
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
skreech3 skrev:
Sportigt kör jag då inte. Det är mer brukskörning typ. Kör till och från förskola/jobb några gånger i veckan. Blir nån längre körning på landsväg/motorväg emellanåt. Snittar väl 500-1000 mil per år på sin höjd. Kör inte som en "galning", har barn i bilen majoriteten av tiden.

Är en Honda Accord från 1992. Fälgen är på 14 tum.

Jag har åkt på Nankang på sommardäcken.

Ojojoj! Accord -92:a på kinadäck med barn i bilen! Nu kommer stormen!

Det var däckfirman som plockade fram dessa för ett antal år sen, skulle vara bra och jag litade på att det skulle vara så. Enda gången jag har behövt tvärnita var för en älg för 3-4 år sen, och då vet jag att det tog stopp jävligt fort. Om det var däckens eller reaktionssträckans förtjänst kan jag inte svara på. Sommar och barmark.

Sök