4924
Sök

Varför syns inte jag som tidigare ägare?

138 Inlägg
2 maj
Trådstartare
Jag sålde min taxibil förra året och jag kollade nyss på registerutdraget på Transportstyrelsen och där står inte jag med.

Det står "Antal ägare sedan fordonet togs i trafik första gången 5" och sen vilka dessa fem ägare är. Men det visar bara från när jag sålde bilen. Så alltså är det fler tidigare ägare på bilen. Jag och bilfirman jag köpte bilen från. Alltså minst 7 tidigare ägare ska det vara. Det är nåt fuffens med det här.
Senast redigerat av TaxiBenz (2 maj )

7 661 Inlägg
2 maj
Har du kollat på biluppgifter.se och på car.info?

138 Inlägg
2 maj
Trådstartare
torsen skrev:
Har du kollat på biluppgifter.se och på car.info?

Biluppgifter.se står det 5 ägare också. Bilen är skrotad står det där! Tur att jag sålde bilen.

3 645 Inlägg
2 maj
Om du googlar dig själv kan du se fordonsinnehav.  Finns den med där än är något absolut fuffens.
Finns den inte där är i alla fall inget på dig om den bilen.

* Voff voff *
10 958 Inlägg
3 maj
Vad är det du vill komma fram till?

Att någon raderat dig från bilregistrets historik?

Jag skulle gissa att du kastat om eller skrivit någon siffra/bokstav fel och hamnat på en likadan bil fast med "fel" historik".

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Fri fart för ett fritt folk!
14 668 Inlägg
3 maj
inte samma fordonstyp    den reggades och såldes som taxi  och då ägde du bilen sen såldes den reggades om till vanlig bil därav ser man inte historiken så bra längre

Kör fort så hinner inget hända...

138 Inlägg
3 maj
Trådstartare
Så kan det förstås vara. För när jag ägde bilen så stod det redan då 5 tidiga ägare på bilen om jag kommer ihåg rätt och jag var den första konsumentägaren av bilen. Men jag blev förvånad att bilen har skrotats även om jag visste att den var trasig och att det skulle bli dyrt att reparera.
Jag sålde bilen för ett mycket bra pris och på biluppgifter.se står det att den såldes några månader senare för 50k mer än vad jag fick! Och ett halvår senare skrotades bilen!
Eller så "skrotades" bilen. Dvs bilen är nu i Ryssland eller i Baltikum.
Senast redigerat av TaxiBenz (3 maj )

3 645 Inlägg
4 maj
Dom kan ju ha krockat med den också.

Jag sålde själv en gammal 4x4 Toyota där dom skickade den till Afrika.
Är väl 5-6 år sedan.
Stod "avregistrerad i Sverige"

Sålde också en ca 10år gammal Passat som dom tyvärr krockade med ganska snart efter köpet.
Den stod det bara "avregistrerad" på och en bildemontering som ägare innan.
Regnumren är nu ett andra fordon.

Sök