3075
Sök

Dags för ny el-suv (privatleasing)

4 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej!

Har senaste åren leasat en Audi Q4 och i början av nästa år är det dags för en ny bil och försöker nu se över alternativ då Q4 är i dyraste laget för mig så det är inte ett alternativ att ta ut en ny.

Letar just nu efter prisvärda alternativ och tycker det är svårt att få en överblick på biltillverkarnas hemsidor.

Det jag är ute efter:
- SUV i ungefär samma storlek som Q4, lite mindre skulle också fungera men har 2 barn och vill ha hyfsat bagageutrymme.
- Räckvidd på runt 45-50 mil
- 1000 mil per år
- Ny bil på privatleasing, har tittat lite på begagnat men bestämt mig för att ta en ny.

När jag letat runt på nätet och läst tester osv så verkar det främst finnas två bilar som uppfyller mina krav och det är Kias EV3 och VW ID4. Just nu lutar det mesta mot att ta ut en ID4 då det är smidigt att byta inom VW-koncernen från min Audi och att den helt enkelt verkar vara mest bil för pengarna.

En ID4 verkar gå att leasa för 4995:- idag (exkl försäkring och vinterdäck) och då får jag en rymlig bil och 50+ mils räckvidd. EV3 verkar ligga liknande i pris och räckvidd men då får jag en lite mindre bil och dessutom behöver byta från VW till Kia vilket är lite bökigare.

Finns det något alternativ som slår denna idag och som uppfyller mina krav?

Fri fart för ett fritt folk!
14 756 Inlägg
för 2 timmar sedan
skoda då? dom har ju oxå..  även "seat" eller cupra som så fint heter.. 

jag hade ju personligen gått direkt till Tesla.   bra utbyggd laddinfrastruktur och allt där till 
och dom har byggt elbilar länge och kan ju inte vara sämre än vw iaf smile

Kör fort så hinner inget hända...

3 083 Inlägg
för 58 minuter sedan
Av de alternativen så hade jag kört på EV3.
Har kört några id3/id4 och anser att dom känns väldigt B jämfört med annat.

Nu är ju EV3an ingen lyxbil heller, men de går väldigt fint på vägarna och är väldigt bekväma att åka långt i.
Körde Örebro > Upplands Väsby ToR tidigare i år med en EV3 och hade inte ont någonstans, vilket är något jag brukar få i de flesta bilarna.
Sen som diagnosare på Kia så har jag varken fått in eller hört något om dem, så de lär väl inte ha några större problem. smile

Sök