Tjena, de är nämndligglen som så att jag köpte en Silverado 1999 med en 5.3 v8 för ett par veckor sedan och har redan fått klagomål om att den låter för mycket på morgonen. Jag åker till jobbet kl 05:20 typ ish så givetvis förstår jag dem, låter ju rätt så bra om han vid uppstart...
De sitter just nu ett 4 tums rakrör (från katalysatorerna) på den. Min tanke är att sätta ett avgasspjäll så jag vill ju bara få ner ljudet så mycket som möjligt helst utan att byta hela systemet, vill inte ha något värsting system då jag kommer att köra med spjället öppet nästintill hela tiden.
Första iden var att köpa 4" ljuddämpare+ev slutdämpare och bara kapa in det men har svårt att hitta ljuddämpare till 4". Andra iden var att gå från 4" till 3" rör med ljuddämpare efter spjället men vet inte om de har någon negativ inverkan på bilen. Tredje iden va att köra med 3" muffar och ljuddämpare och bara kapa in på de befintlig avgassystemet men samma sak där vet inte om de skulle ha någon skadan.
Summan av kardemumman, Jag vill dämpa ljudet på bilen så mycket som möjligt för en så billig peng som möjligt. Som ni märker så suger jag manlig banan på avgassystem så all hjälp, input och ideer är varmt välkommna.