4021
Sök

Köpråd Citroen C1 3-dörrars 2008 ca 9000 mil

114 Inlägg
Igår 14:43
Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att köpa en väns Citroen C1, som är i fint skick. Hon säljer den för ca 12 000kr.
Det känns som ett väldigt bra pris, eller?

Bilen är en Citroen C1 3-dörrars, 2008 som gått strax över 9000 mil. Jag kollade i Blocket appen idag och får bara fram de med 5-dörrars, och priset ligger mellan 18 000 - 30 000 kr, men det är 5-dörrars versionerna.

EDIT:
Kan även tilläggas att den har ingen AC, servo eller varvräknare.
Senast redigerat av NoobMechanic69 (för 22 timmar sedan)

Forummoderator
18 329 Inlägg
Igår 16:57
Bra bilar. Haft en själv. Perfekt liten pendlarbil eller bara billig rövfraktare. Det är bra om AC fungerar (ofta glapp i knappen), inget krav men: De immar gärna igen annars så man får köra fläkten på fullt.

Motorn har en tendens till att skramla en del och då i synnerhet vid kallstart. De är sådana. 500-600 mil per år tyder på många kortkörningar. Dessa sliter på motorn så kolla så den inte låter som en ren stenkross vid kallstart för det är för mycket.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

114 Inlägg
för 22 timmar sedan
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Bra bilar. Haft en själv. Perfekt liten pendlarbil eller bara billig rövfraktare. Det är bra om AC fungerar (ofta glapp i knappen), inget krav men: De immar gärna igen annars så man får köra fläkten på fullt.

Motorn har en tendens till att skramla en del och då i synnerhet vid kallstart. De är sådana. 500-600 mil per år tyder på många kortkörningar. Dessa sliter på motorn så kolla så den inte låter som en ren stenkross vid kallstart för det är för mycket.

Den har ingen AC, varvräknare eller servo kan jag nämna. Väldigt simpel.
Men jag undrar om priset är rätt som hon begär?

Sök