Turbutrycks mätare.. var kopplar man in på 9-3 2.0LTT?

Lycksen
16 februari 2007 · 101 Inlägg

Var i motorrummet kopplar man in T-korset som man får till turbotrycksmätaren och var drar man lättast in slangen i kupén?

Team_Ford PersonbilsTekniker
16 februari 2007 · 155 Inlägg

http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin … _d1240.pdf

Kanske ger dig svar på någon fråga

Senast redigerat av Team_Ford (16 februari 2007)

Lycksen
16 februari 2007 · 101 Inlägg

Team_Ford skrev:
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisningar/d1230_d1240.pdf

Kanske ger dig svar på någon fråga

Hmm.. jo jag tror jag vet nu. Man ska alltså sätta den på den smala slangen som går till Dumpventilen/avlastningsventilen? Ska man bara klippa av den på mitten och sätta dit T-korset eller kan man sätta den precis innan dumpen?

Lycksen
16 februari 2007 · 101 Inlägg

Ingen? Vad jag ser i motorrummet verkar det svårt att komma in i kupen på förarsidan hmm

putspeter V8
16 februari 2007 · 4 Inlägg

jag struntade i att använda t korset på min 9000, satte direkt på en ledig nippel på insuget. Vet däremot inte hur det är på din modell, om det går att göra likadant.
Går det inte att dra in slangen genom torpedväggen?

Ford Mustang Saleen SC281 "Nr.1330" (2005)
Lycksen
16 februari 2007 · 101 Inlägg

putspeter skrev:
Går det inte att dra in slangen genom torpedväggen?

Inte så kunnig på bilar.. förklara gärna. smile

jonTe
17 februari 2007 · 5 710 Inlägg

Lycksen skrev:
Man ska alltså sätta den på den smala slangen som går till Dumpventilen/avlastningsventilen? Ska man bara klippa av den på mitten och sätta dit T-korset

Rätt uppfattat!
Följer du den slangen motsatt håll AV:n så kommer du komma till.......insuget.
Det är just i insuget som du vill mäta trycket med din mätare och vart du mäter spelar ingen roll.
Hittar du en ledigt uttag för din slang på insuget så funkar det oxo liväl som att kapa slangen till AV:n

Att komma in med slangen i cupén kan vara lite knivigt.....men det är baaaara att riva o trixa så löser du det.

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang